مسئول شناسایی اعضای پیوندی استان گلستان گفت: خانواده پسربچه ۹ ساله گرگانی اعضای پیوندی فرزند خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

خانواده طاها نوچمنی، پسر ۹ ساله در گرگان اعضای فرزند خود را اهدا کردند

به گزارش گلستان 24، زهرا شرکت  اظهار کرد: در روزهای گذشته یک مراسم عروسی در روستای سیدمیران گرگان برگزار شد که به دلیل انجام رسومات محلی مانند شلیک تیر با استفاده از اسلحه شکاری، چند نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: فردی که اسلحه شکاری را در دست داشت در ابتدا اسلحه را به سمت آسمان گرفت و شلیک کرد اما تیری از اسلحه بیرون نیامد. وی این کار را دوباره انجام داد اما این بار اسلحه را به سمت زمین گرفت و شلیک خود را انجام داد که تیر نیز از اسلحه خارج شد و با اصابت به زمین باعث پخش شدن ساچمه ها شد.

او با بیان اینکه با پخش شدن ساچمه ها تعدادی از افراد حاضر در مراسم عروسی مصدوم شدند، افزود: یک پسربچه ۹ ساله به نام طاها نوچمنی نیز از ناحیه سر مورد اصابت ساچمه قرار گرفته بود و دچار مرگ مغزی شد که خانواده او در اقدامی خداپسندانه اعضای بدن او را از جمله کبد، کلیه ها و دریچه های قلبش را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

مسئول شناسایی اعضای پیوندی استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: اهدای عضو یک کار خداپسندانه ای است که بیماران مرگ مغزی می توانند با رضایت خانواده شان اعضای پیوندی خود را به بیماران نیازمند اهدا کنند و ارمغان زندگی دوباره را با روح بزرگشان بر جان دیگران ترسیم کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار