اعضای بدن دختر دانشجو که در تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده‌اش به ۴ بیمار نیازمند اهدا شد.

قلب دختر دانشجو بعد از مرگ می‌تپد و خودش در کلاله خاکسپاری شد

به گزارش گلستان 24، این دختر 22 ساله به نام عطیه قلی‌زاده ظهر 31فروردین‌ماه مصادف با اول‌ماه رجب درحالی‌که روزه بود از خانه‌شان در کرج خارج شد تا به دانشگاه خود در بوئین‌زهرا برود که دچار حادثه شد. حسین‌قلی قلی‌زاده پدر این دختر در گفت‌وگو با همشهری گفت: دخترم دانشجوی ترم 8(آخر) رشته مهندسی شیمی بود. ساعت 12:30ظهر 31فروردین‌ماه از کرج به ماهدشت رفت تا در آنجا سوار خطی‌های بوئین زهرا شود. او سوار یک خودروی 405شد که 4مسافر داشت. دخترم در صندلی عقب نشسته بود که در جاده بوئین‌زهرا بعد از اشتهارد خودروی405 از جاده منحرف شد و پس از واژگونی با یک تیر چراغ برق برخورد کرد.

 

در این حادثه آسیب جدی را 2سرنشین صندلی عقب دیدند که یکی از آنها عطیه قلی‌زاده بود. پدر ش ادامه می‌دهد: آن روز من در محل کارم بودم که همسرم با من تماس گرفت و خبر داد که دخترمان در راه رفتن به دانشگاه تصادف کرده است. من فورا خودم را به خانه رساندم و با هم راهی بیمارستانی در بوئین زهرا شدیم. از آنجا او را به بیمارستان شهید رجایی منتقل کردند. اوبه‌دلیل ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود به کما رفت و در بخش‌‌ آی‌سی‌یو بیمارستان بستری بود. ازآنجا او را به بیمارستان آتیه در تهران انتقال دادیم اما روزبه‌روز سطح هوشیاری‌اش پایین می‌آمد.

چهارشنبه گذشته 4پزشک بعد از معاینات و آزمایش‌های مختلف مرگ مغزی دختر جوان را تأیید کردند و این یعنی امیدی به بازگشت چنین بیماری نیست. برای همین اعضای تیم اهدا‌کننده با خانواده عطیه به گفت‌وگو نشستند و اعلام کردند که عطیه دیگر به زندگی برنمی‌گردد و آنها اگر رضایت دهند اعضای بدن وی می‌تواند چندین بیمارنیازمند را از مرگ حتمی نجات بدهد. آنجا بود که خانواده عطیه باید بزرگ‌ترین تصمیم زندگیشان را می‌گرفتند.

پدرداغدار می‌گوید: وقتی این موضوع مطرح شد همسرم با اینکه حال خیلی بدی داشت حسابی دگرگون شد چراکه عطیه سال‌ها قبل وقتی مشغول تماشای فیلمی درخصوص زندگی یک بیمار مرگ مغزی بود به مادرش گفته بود که اگر روزی چنین سرنوشتی سراغش آمد حتما رضایت بدهیم تا قلبش همچنان بعد از مرگش هم بتپد.

وی ادامه داد: برای همین وقتی شنیدم سطح هوشیاری‌اش به عدد 3رسیده و امیدی به برگشتش نیست رضایت دادیم و روزپنجشنبه عمل اهدای عضو در بیمارستان هفتم تیر تهران انجام شد. وی افزود: قلب، کلیه‌ها و کبد عطیه به 4بیمار نیازمند اهدا شد و مراسم خاکسپاری دخترم روز جمعه در شهرستان کلاله استان گلستان برگزار شد.

ارسال نظر

  • aziz
    1

    ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺩﺭﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺯﻭﺍﯾﺎﯼ ﻗﻠﺒﻢ ﺧﻮﺍﻫﯽ
    ﻣﺎﻧﺪ، ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﻫﺎ ﻣﯿﻤﺎﻧﻨﺪ

    • معین
      0

      مرسی
      من هم برایش میمردم

آخرین اخبار