یک فعال حقوقی در مصر می گوید: هم اکنون ازدواج های موسوم به قاصرات در مصر رشد چشمگیری داشته و کم مانده که تمام جامعه مصری را دربرگیرد.

خردسال ترین عروس های جهان در مصر+تصاویر

به گزارش گلستان 24، در چند سال اخیر پدیده عجیبی در کشور مصر به سرعت در حال افزایش است. دختران کوچک که هنوز به سن رشد و بلوغ نرسیده اند، در مدت زمان کوتاه و به فاصله یک جشن ازدواج از دنیای اسباب بازی ها و عروسک ها جدا می شوند و به دنیای بزرگسالان و مسئولیت های مختلف آن قدم می گذارند. به ازدواج کودکان در زبان عربی (زواج القاصرات) گفته می شود. ازدواج قاصر به هر گونه ازدواج کودکان پایین تر از سن بلوغ گفته می شود.


در این نوع ازدواج یکی ازطرفین و یا هر دوی آنها کودک هستند. فقر و اوضاع اقتصادی نابسامان، قوانین و فرهنگ حاکم در جوامع از جمله مهمترین عوامل مؤثّر در شکل گیری ازدواج کودکان است. البته پدیده ازدواج کودکان در تاریخ سابقه ای طولانی دارد و در کشورهایی از جمله چاد، مالی، بنگلادش، گینه و مصر همچنان استمرار دارد و بیشتر به چشم می خورد.

 


 

در 21 جولای سال جاری، شهر دقهلیه مصر شاهد ازدواج عجیبی بود. فارس سعید عبدالعزیز 12 ساله و نانسی 10 ساله در یک جشن عروسی پر ریخت و پاش و با حضور 5000 تن از اهالی روستاهای دور و نزدیک به ازدواج یکدیگر درآمدند.

در 14 دسامبر 2015 نیز ازدواج دختر 8 ساله به نام نبیله با پسرعموی 9 ساله اش در شبکه های مجازی و رسانه های مصری سر و صدای زیادی به پا کرد. تصاویر منتشر شده، یک دختر کوچک را با آرایش و لباس عروس نشان می دهد.

 

 


 

یک فعال حقوقی در مصر می گوید: هم اکنون ازدواج های موسوم به قاصرات در مصر رشد چشمگیری داشته و کم مانده که تمام جامعه مصری را دربرگیرد. او معتقد است که زمان آغاز چنین پدیده ای دقیقا مشخص نیست؛ اما از دهه نود قرن پیش و در مناطق روستایی مصر گسترش بیشتری یافته است. خانواده های فقیر دختران کوچک خود را به ازدواج متمولین و ثروتمندان در می آورند.
 


 

نهی احمد یک دختر 14 ساله مصری

او می گوید: روزی پدرم مرا صدا زد و از من خواست تا آرایش کنم و لباس های زیبا بپوشم. گفت: قرار است، به دیدن یکی از بستگان خود برویم. ما سوار تاکسی شدیم. این اولین باری بود که سوار تاکسی می شدم. به یک ساختمان بلند در قاهره رسیدیم، ساختمان فوق العاده زیبا بود. داخل خانه رفتیم جمعیت زیادی بودند، خانه پر از اسباب و وسایل گرانبها و فرش های فاخر بود. در آنجا مرا به ازدواج یک مرد پنجاه ساله درآوردند، من دیدم که پدرم از آن مرد 1000جینه مصری دریافت کرد.

 

 

منبع: خانواده نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار