مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: نبود دفاتر طلاق در برخی شهرستانهای این استان اختلال آماری و برنامه ریزی را به دنبال داشته است.

نبود دفاتر طلاق در برخی شهرهای گلستان اختلال آماری را به دنبال داشته است

به گزارش گلستان24،حسن وفایی پنجشنبه در شورای هماهنگی ثبت احوال گلستان اظهار کرد: در زمان حاضر شهرستان های رامیان، مراوه تپه و گالیکش فاقد دفاتر ثبت طلاق بوده و به همین دلیل افراد متقاضی طلاق به شهرهای اطراف مراجعه کرده و موجب بالا رفتن آمار طلاق در این شهرها می شوند. 

مدیرکل ثبت احوال گلستان


مدیرکل ثبت احوال گلستان افزود: اهمیت و جایگاه آمار و اطلاعات در برنامه ریزی و تدوین برنامه های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان بسیار مهم و ثبت وقایع از نیازهای اساسی هر جامعه است.
وفایی در ادامه بر ضرورت ثبت به موقع وقایع حیاتی در استان گلستان تاکید کرد و گفت: اهمیت ثبت وقایع حیاتی برای تصمیم گیری و برنامه ریزی بسیار مهم است که امیدواریم همه افراد دخیل در این موضوع به خصوص دهیاران و اعضای شوراهای روستاها نسبت به اعلام به موقع آن تلاش کنند. 
وی گفت: در زمان حاضر روند ثبت وقایع حیاتی استان گلستان در مهلت مقرر قانونی آن رضایت بخش و در حدود 99.7 درصد است. 
مدیرکل ثبت احوال گلستان به میزان ولادت در استان از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 33 هزار نفر در این خطه شمالی متولد شدند که بر این اساس نرخ رشد جمعیت گلستان 1.8 درصد و رقمی مطلوب و مناسب است. 
وفایی افزود: بیشترین اسامی ثبت شده متولدین گلستانی در امسال برای پسران محمد و و برای دختران فاطمه بوده است. 
به گزارش ایرنا وقایع حیاتی چهارگانه شامل ولادت، فوت، ازدواج و طلاق است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار