با وجود اینکه کمتر از ده روز به بازگشایی رسمی مدارس، خبری از برآوررد میزان خسارت مدارس از سوی مسئولان استانی اعلام نشده است.

خسارت سیل به مدارس گلستان در آستانه ماه مهر ! + تصاویر

به گزارش گلستان24، سقف چکه می کرد، دیوارها ترک داشت، بارن شدید بارید، سیل که آمد کسی در مدرسه نبود، تعطیلات بود اما من و معلمان انگار در مدرسه حضور داشتیم .اضطرابی تمام وجودمان را گرفت.

سقف نریزید، دیوارها خراب نشود، 15 روز به شروع سال تحصیلی مانده ، سرانه ای که نیست، آموزش و پرورش بودجه ندارد و مدارسی که هنوز نیمه کاره ومعطل کمک خیرین است.

مهرماه برای مدرسه بهار خواهد برد؟

این ها همه به یکباره از ذهن مدیر مدرسه گذشت، خدایا مهرماه برای مدرسه بهار خواهد برد؟

photo 2016-09-13 18-26-14

نگرانی ها دو چندان شد زمانی که عکس ها یکی پس از دیگری در تلگرام انتشار می یافت، خیابان مملو از آب، ماشینی غوطه ور در سیل ، خانه عروس و داماد غرق در آب؛ واقعا مدرسه چه شده است؟ سیلاب بلایی طبیعی که چهارشنبه گذشته به دیار گلستان آمد.

براساس این گزارش، شدت بارش ها در استان گلستان، آبگرفتگی شدید خیابان ها و معابر، بسته شدن جاده های بین شهری و روستایی، قطع شدن آب، خسارات به مدارس را به دنبال داشت.

photo 2016-09-13 18-42-03

سیل روز چهارشنبه 18 شهریور به هفت مدرسه شهری و روستایی شهرستان گرگان آسیب رسانده است بیشترین خسارت ریزش سقف و خسارت به رویه دیوارها بود.

آموزشگاه های «مقیسه باغ گلبن»، «سجادیه یک»، «دبیرستان معلم یک»، «شهدای لشکر»، «مدرسه امیر آباد»، «شهید مومنان قلعه حسن»، نهال انقلاب»، «حافظ »مدارسی هستند ک دچار خسارت شده اند.

photo 2016-09-13 18-26-14

خسارت 150 میلیون ریالی به مدارس گرگان

خسارت از سوی آموزش و پرورش گرگان 150 میلیون  ریال برآورد شده است .

و اما مردم؛ شش روز از حادثه سیلاب ویرانگرگذشته است. هنوز برخی خیابان ها و جاده های روستایی مملو از گل و لای است، برخی خانواده ها هنوز در خانه های شان ساکن نشدند.

مشاهده میدانی وضعیت مناطق سیل زده ها مناسب نیست، خانواده ها که اغلب کشاورز هستند از، ازبین رفتن محصولات کشاورزی شان خبر می دهند.

در حالی که از چندین روز قبل از وقوع این سیلاب هواشناسی اطلاعیه هایی را در خصوص بارندگی شدید، احتمال سیل و آبگرفتگی معابر به طور گسترده صادر کرده بود، اما سیلاب خسارات زیادی را در نتیجه بارش یک شبه به بار آورد.

photo 2016-09-13 18-26-14

باید گفت، مانورهای پیشگیرانه  و امدادرسانی  که با عناوین مختلف در جهت آماده سازی  انجام می شود هنوز برای تبدیل به واقعیت و عکس العمل به هنگام فاصله دارد و گواه آن هم، عدم تغییر محسوس در اوضاع مساعد برخی مناطق سیل زده بخصوص روستاهای غرب استان است.

خسارات 30 میلیارد تومانی به منازل و زمین های کشاورزی

این درحالی است که استاندار گلستان در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از خسارات 30 میلیارد تومانی  به مردم خبر می دهد اما با وجود اینکه کمتر از ده روز به بازگشایی رسمی مدارس مانده است، خبری از برآوررد میزان خسارت مدارس از سوی مسئولان استانی اعلام نشده است.

photo 2016-09-13 18-26-14

گذشته از این موراد، شاهد عملکرد ضعیف ستاد بحران استان در سیلاب اول در 12 شهریورماه ماه بودیم که باید گفت، نباید بنشیند و گوش به زنگ حادثه باشند بلکه باید پیش بینی های لازم را برای به حداقل رساندن خسارت و کمک رسانی به موقع انجام دهند.

براساس این گزارش، هرچند نمی توان به عملکرد مسئولین در دو حادثه عظیمی که طی دو هفته در گلستان به وقوع پیوست نمره مطلوبی داد اما باید به مدیران مدارس خداقوت گفت که پروژه مهر 95 را با تدبیر و با دست خالی به پیش می برند، سقف های مدارس درحال تعمیر است، دیوارها نقاشی می شود، اینها همه توسط مدیران درحال انجام است.

گزارش: طاهره حاجی محمد علی

منبع: کلاس بیست

 

ارسال نظر

آخرین اخبار