در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان بر قرار داشتن وضعیت 500 خانوار غرب گلستان در خطر سیل تأکید شد.

جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان/ 500خانوار غرب گلستان در خطر سیل

به گزارش گلستان 24، ابراهیم مبارک‌قدم در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در استانداری گلستان برگزار شد اظهار کرد: در بارندگی تاریخ 12 شهریور ماه جاری مراوه‌تپه بیشترین آسیب را از وقوع سیلاب دیده است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه در هر دو تاریخ 12 و 17 شهریور ماه جاری بارندگی‌های شدید باعث وقوع سیلاب در استان شد اما تمامی مشکلات قابل مدیریت بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خاطرنشان کرد: بعد از اخطاریه‌های هواشناسی در سطح استان 17 اکیپ به صورت 24 ساعته در حالت آماده‌‌باش قرار داشت و راهدارخانه‌های شرق و غرب استان به صورت ویژه فعال شد.

مبارک‌قدم تأکید کرد: در بارش 17 شهریور ماه جاری، وقوع سیلاب در محور گرگان به کردکوی در محدوده روستای گرجی محله باعث مسدودی محور اصلی شد که بلافاصله تیم‌های امدادی وارد عمل شده و بخش شمالی این محور تا صبح روز بعد از بارش‌های شدید، آزادسازی شد.

وی اضافه کرد: در بخش جنوبی محور با توجه به وجود درخت و گل و لای ناشی از سیلاب در مسیر وجود داشت، تردد خودروها در این منطقه میسر نبود که با اقدامات و همکاری خوب فرمانداران و شهرداران دو شهرستان بندرترکمن و کردکوی و حضور خودروهای آتش‌نشانی برای امدادرسانی، این مسیر تا ظهر روز 18 شهریور کامل پاکسازی شد و تردد خودروها در محور انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در خصوص علت انتقال بار ترافیکی از محور اصلی به سمت جاده قدیم گرگان به کردکوی و عدم انتقال ترافیک به سمت کردکوی، بندرترکمن، آق‌قلا و گرگان، خاطرنشان کرد: این تصمیم توسط پلیس‌راه گرفته شد و بارش باران در محور قدیم گرگان به کردکوی بسیار کمتر از محور اصلی گزارش شد.

مبارک‌قدم بیان کرد: در آن محور مسیر به سرعت توسط راهداری بازگشایی شد و برخی مشکلاتی که در محور وجود داشت به سرعت برطرف شد و با وجود آنکه غریب به یک هزار خودرو در محور دچار مشکل شدند و پشت سیلاب متوقف شده بودند، اما این بار ترافیکی به سرعت با استفاده از محور قدیم گرگان به کردکوی از محور اصلی تخلیه شد و ترافیک روان در جریان بود.

عدم هماهنگی پلیس و فرمانداری کردکوی در سیلاب اخیر

از سوی دیگر فرماندار شهرستان کردکوی پس از اظهارات مدیرکل راه و شهرسازی بر این اعتقاد بود که پلیس‌راه هماهنگی لازم را در این عرصه نداشته و در نهایت ساعت 23 و 30 دقیقه ورود خودروها از ابتدای ورودی شهرستان کردکوی ممنوع شد و خودروها به سمت بندرترکمن هدایت شدند.

مجتبی جمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه در سیلاب اخیر همکاری مردم بسیار خوب بود و توانستیم با همکاری مردم، مشکلات را حل کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه محورهای شهرستان کردکوی به شدت سیل‌گیر است و اگر در این حوزه اقدامی انجام نشود به طور قطع در آینده مشکلات بزرگتری خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان کردکوی تبیین کرد: در این شهرستان 500 خانوار تحت تاثیر خطرات سیل هستند و باید برای این مسئله تمهیدات ویژه استانی اندیشیده شود.

جمالی در پایان چنین توضیح داد: ما در مدیریت بعد از سیل مشکل داریم و متاسفانه هنوز روستاهایی هستند که در سیل اخیر دچار مشکل شدند و هنوز اقدام موثری برای آنها انجام نشده است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار