اختلاف بین اعضای شورای شهر گنبدکاووس در انتخاب اعضای هیئت رئیسه این شورا سبب شد که در مدت ۳ روز ۲ رئیس برای این شورا انتخاب و فعالیت کند.

اختلاف بین اعضای شورای شهر گنبدکاووس

 اختلاف بین اعضای شورای شهر گنبدکاووس در انتخاب اعضای هیئت رئیسه سبب شد در مدت 3 روز تغییر و تحولاتی در این شورا ایجاد شود.

به گزارش گلستان24، در ابتدا براساس تصمیم شورا، شریف نافعی به عنوان رئیس شورای شهر گنبدکاووس انتخاب شد اما در مدت 3 روز وی برکنار و ابراهیم عطالر به عنوان رئیس شورای شهر گنبدکاووس معرفی شد.

رئیس جدید شورای شهر گنبدکاووس در گفت‌وگو با تسنیم درباره اختلافات به وجود آمده گفت: با توجه به اعلام آقای پورمندی رئیس سابق شورای شهر، قرار شد در روز 9 شهریور ماه قبل از 12 شهریور که پایان دوره یک‌ساله هیئت رئیسه است، انتخابات برگزار شود.

ابراهیم عطالر افزود: تصور من و دیگر دوستان در زمینه انتخابات هیئت رئیسه به مانند اعضای شورای شهر، کسب اکثریت نسبی آرای هر یک از نامزدها برای رئیس جدید شورا بود که در آن روز انتخابات هیئت رئیسه انجام شد و آقای شریف نافعی با 5 رای به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد.

وی ادامه داد: پس از صورتجلسه و ارسال آن به فرمانداری با توجه به حضور آقای دستمرد معاون فرمانداری به عنوان نماینده فرماندار، این صورتجلسه از طرف کمیته انطباق برگشت داده شد.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس تصریح کرد: پس از برگشت و اعلام اخذ آرای اکثریت برای ریاست شورا، انتخابات برگزار و من از 11 رای ماخوذ شده 6 رای را کسب کردم و به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شدم.

شریف نافعی عضو شورای شهر گنبدکاووس هم درباره این انتخابات به تسنیم گفت: من نیز تصورم اخذ اکثریت نسبی بود که با توجه به عدم شفاف بودن ماده 15 قانون شوراها این انتخابات دوباره برگزار شد.

وی افزود: تشکیل هرگونه جلسه با حضور اعضای شورا باید 24 ساعت قبل و با طرح موضوع به کلیه اعضا ابلاغ شود که متاسفانه جلسه انتخابات دوباره در ساعت 21 و 30 دقیقه شب اعلام شد و تشکیل جلسه در ساعت 13 ظهر روز بعد بود که بنده به این موضوع اعتراض کرده و منتظر نتیجه هستم.

علی پورمندی رئیس سابق شورای شهر گنبدکاووس هم گفت: با توجه به تعطیلات عید قربان هنوز نامه کتبی اعتراض آقای نافعی بررسی نشده  و پس از بررسی، تشکیل جلسه دوباره یا عدم تشکیل جلسه اعلام می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس هم در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: براساس قانون شوراها باید در انتخابات هیئت رئیسه اکثریت مطلق کسب شود که اکثریت مطلق در قانون شوراها 50 درصد به علاوه یک نفر است.

فرهاد شیبک افزود: از آنجایی که اعضای شواری شهر گنبدکاووس 11 نفر هستند باید کاندید مورد نظر 6 نفر رای را کسب کند اما در این انتخابات آقای شریف نافعی 5 رای را کسب کرده بودند که این اکثریت مطلق تلقی نیست.

وی ادامه داد : با اعلام دفتر امور شهری استانداری گلستان، این انتخابات منتفی اعلام شد و دوباره رای‌گیری انجام و آقای ابراهیم عطالر 6 رای را کسب کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس همچنین درباره اعتراض آقای نافعی یکی از اعضای شورای شهر درباره نحوه برگزاری جلسه گفت: اعتراض وی در کمیته تطبیق بررسی و در مدت یک هفته پاسخ لازم ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار