تحریر و کتابت وصیت نامه شهدا در راستای گرامی داشت هفته دفاع مقدس و اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان در روز پنجم مهر امسال در محل پارک شهر گرگان انجام می شود.

خوشنویسان گلستانی وصیت نامه 100 شهید را کتابت می‎کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس یکصد خوشنویس منتخب گلستان وصیت نامه 100 شهید استان را کتابت خواهند کرد.

 به گزارش گلستان24 وی ادامه داد: همچنین از سوی 10 هنرمند مطرح در هنرهای تجسمی، 10 عکس از شهدای مدافع حرم تصویرگری خواهد شد و در نهایت مجموعه وصیت نامه های کتابت شده و این آثار هنرمندان تجسمی در کتابی با مضمون حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس چاپ خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در گرگان همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ترانه در حاشیه مراسم بزرگداشت این روز اضافه کرد: کارگاه های آموزشی در این خصوص تا پایان سال در دو نوبت دیگر برنامه ریزی و اجرا می شود که زمان یکی از کارگاه ها بهمن ماه امسال خواهد بود.

حجت الاسلام مهدوی به فعالیت انجمن شعر گرگان نیز اشاره کرد و گفت: اعضای انجمن با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوشنبه هر هفته در تالار فخرالدین اسعد گرگانی دور هم جمع می شوند و اشعار و سروده های جدید خود را می خوانند.

به گفته وی؛ همچنین ترانه سراهای استان گلستان آخرین پنجشنبه هر ماه گردهم می آیند و ترانه های خود را ارائه می کنند.

وی به مشکلات این اداره در خصوص همکاری برای چاپ اشعار شاعران اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص مسائل مالی مشکل داریم، لیکن همانند سایر کتاب ها در زمینه های رمان و داستان، کتب شعر شاعران را نیز حمایت می کنیم و اگر این شاعران کتاب خود را چاپ کنند، ارشاد یکصد جلد این کتاب ها را خریداری خواهد کرد.

حجت الاسلام مهدوی از برگزاری شب شعری با موضوع اقتصاد مقامتی، اقدام و عمل در هفته های آتی نیز خبر داد و گفت: با همکاری اداره ارشاد نمایشگاهی در 45 غرفه در محل تالار گشایش یافته است که موضوع آن اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی می باشد./جمهوری اسلامی

انتهای پبام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار