به بهانه برگزاری کنسرت و تحصن جانباز گلستانی؛

فردا کنسرتی در در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا می شود که با توجه به سابقه وضعیت نامناسب کنسرت های متعدد در استان گلستان، بی حرمتی به ایام آغاز دفاع مقدس تلقی شده وجانباز گلستانی و تعدادی از طلاب در کنار قبور پاک شهدای گمنان شهرستان گرگان تحصن کردند.

آنجا که جانباز شیمیایی گلستان برای فرهنگ «جانبازی» می کند

به گزارش گلستان24، امروزکارمان به جایی رسیده که جانباز شیمیایی هم باید جان دهد تا متولیان فرهنگی دریابند که اهل فرهنگ، اهل دیانت است؛ می شود کار فرهنگی را با دین داری عجین کرد و استقبال کننده هم داشت، هفته دفاع مقدس حرمتی به سان محرم و محرمیان  دارد که باید حفظ شود.

اما چرا باید در کشوری که برسنت عاشورا و فرهنگ شهادت طلبی بنا شده  طبل رسوایی بی فرهنگی زد و در آستانه محرم دل شهدای کربلا را خون کرد.

می خواهید کار فرهنگی کنید، علم عزا را برپا کنید. کمتر از 10 روز به محرم مانده است، مسلم بن عقیل به کوفه رسیده و از طلب یار برای امام حسین(ع) چرا ما پیش قدم نشویم.

اما در کمال ناباوری می بینیم، متولیان فرهنگی شهر ما بنر کنسرت بالا می برند و در جای جای شهر تبلیغات می کنند اما زمانی که هیئات مذهبی بنر عزاداری نصب می کنند مانند شمر علم امام حسین(ع) بر زمین می کشند.

رهبر معظم انقلاب نیز بارها در دیدار با مسئولین فرهنگی در دولتهای مختلف بر داشتن دغدغه های جدی در مقوله فرهنگی تاکید می کنند و حتی در جایی هم  می گویند: " دغدغه های فرهنگی گاها خواب را از چشمان من می گیرد " اما همچنان کم توجهی، بی توجهی و اهمال متولیان فرهنگی را شاهد هستیم.

بخواهیم یا نخواهیم، فضای فرهنگی نامناسب، مانند هوایی مسموم  است و اگر کنترل نشود همه را به بیمار و چه بسا از پای در آورد پس باید کاری کرد.

اینجا در دارالمونین گرگان ، همه چیز را با خط کش بی فرهنگی اندازه می گیرند.هر چه بی حجاب تر و بی دین تر  با فرهنگ تر می نمایی. اینجا هرچه هست می شود تضاهر و ریا و هرچه بی حیایی است می شود امروزی و مدرن .

فردا کنسرتی در در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا می شود که با توجه به سابقه وضعیت نامناسب کنسرت های متعدد دراستان گلستان، بی حرمتی به ایام آغاز دفاع مقدس و هشت سال ایثار، دفاع و از خودگذشتگی که آثار آن هنوز هم در جسم جانبازان و خانواده های آنان وجود دارد، قلمداد می شود و امروزجانباز گلستانی و تعدادی از طلاب در کنار قبور پاک شهدای گمنان شهرستان گرگان تحصن کردند.

موضوع کنسرت «زانیار خسروی» شاید تنها یک مسئله ای است که جانباز شیمایی گلستان به ما گوشزد کرد اما می طلبد گوش ها را تیز تر کرد و چشم ها را بینا تر  و دریافت با کنسرت و نمایش های سخیف امروز  نمی شود فرهنگ را غنی کرد .

ببینید ره به کجا می بریم

نویسنده:آلما بهشتی

منبع: کلاس بیست

ارسال نظر

آخرین اخبار