سیدنورالدین عافی راوی کتاب «نورالدین پسر ایران» در سوگ مادر داغدار شد.

«نورالدین پسر ایران» داغدار «مادر» شد

به گزارش گلستان 24، حاجیه خانم نمکی مادر شهید سید صادق عافی و رزمنده و جانباز 70 درصد سیدنورالدین عافی جمعه شب بر اثر بیماری کلیوی در تبریز دار فانی را وداع گفت. نورالدین در کتاب خود با عنوان «نورالدین پسر ایران» بارها از فداکاری‌های مادر خود در دوران دفاع مقدس یاد کرده بود.

مراسم تشییع جنازه مادر نورالدین عافی امروز شنبه 23 اسفند در در وادی رحمت تبریز برگزار شد و مراسم شام غریبان نیز از ساعت 16 تا 18 در مسجد اعظم‌المهدی شنب غازان تبریز برگزار می‌شود.

«نورالدین پسر ایران» کتاب خاطرات سید نورالدین عافی است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خلجان در حوالی تبریز در آذربایجان‌شرقی که حضور دفاع مقدس را در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر 31 عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است.

نورالدین نزدیک به 80 ماه از دوران جنگ تحمیلی را با وجود جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک‌ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است.

رهبر معظم انقلاب نیز بعد از مطالعه این اثر در یادداشتی بر کتاب نوشتند:

«بسم الله الرحمن الرحیم

این نیز یکی از زیباترین نقاشی‌های صفحه‌ی پُرکار و اعجازگونه‌ هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین‌زبانی که از قریحه‌ی ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازک‌اندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است، و نیز صراحت و جرأت راوی در بیان گوشه‌هایی که عادتاً در بیان خاطره‌ها نگفته می‌ماند، از ویژگی‌های برجسته‌ این کتاب است. تنها نقصی که به نظر رسید نپرداختن به نقش فداکارانه‌ همسری است که تلخی‌ها و دشواری‌های زندگی با رزمنده‌ای یک‌دنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اجر با او را پذیرفته است.

ساعات خوش و با صفایی را در مقاطع پیش از خواب با این کتاب گذراندم والحمدلله

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار