حجت الاسلام مهدوی راد خبر داد؛

رئیس اوقاف شهرستان گرگان برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲۱ بقعه متبرکه این شهرستان خبر داد.

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲۱ بقعه متبرکه گرگان برگزار می شود
 رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: برنامه های  طرح سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه محرم  در ۲۱ بقعه متبرکه این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد، رئیس اوقاف شهرستان گرگان گفت: امسال 35 مبلغ از شهرستان قم و 15 نفر از مبلغان بومی برای ایام محرم در گرگان پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: علاوه بر مراسماتی که در مساجد، تکایا و حسینیه های شهرستان در ماه محرم برگزار می شود، در 21 بقعه متبرکه و امامزاده  نیز ویژه برنامه های این ایام برگزار خواهد شد.

رئیس اوقاف  شهرستان گرگان با اشاره به برخی از ویژه برنامه های این ایام عنوان کرد: تجمع بزرگ عاشورائیان تحت عنوان لبیک یا حسین (ع)، مراسم شیرخوارگان حسینی، مراسم احلی من العسل و همایش تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان از جمله برنامه های این ایام است.

وی بیان کرد: برپایی خیمه های معرفت، غرفه های کودک و نوجوان، برپایی غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی ، مشاوره وقف و محافل انس با قرآن از جمله برنامه هاییست که در ایام محرم در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدوی راد خاطر نشان کرد: در امامزاده عبدالله (ع) گرگان نیز هر روز صبح با همکاری سپاه و صدا و سیما مراسم پرفیض زیارت عاشورا برگزار خواهد شد. علاوه براین در سه امامزاده شاخص گرگان شامل امامزاده عبدالله (ع) گرگان، امامزاده نور و سقاخانه هر شب با محوریت ائمه جمعه استان و مداحان مختلف مراسم سخنرانی و مرثیه خوانی برگزار می گردد .

وی یاد آورشد :  در نقاط آسیب پذیر شهرستان گرگان بعد از تا سوعا و عاشورای حسینی برنامه های ماه محرم و عزاداری با رویکرد فرهنگ سازی انجام می پذیرد .


انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار