مدیرکل اوقاف گلستان خبر داد:

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گلستان اعلام کرد: ویژه برنامه عزاداری ماه‌های محرم و صفر تحت عنوان بصیرت عاشورایی در 63 بقعه متبرکه شاخص گلستان برگزار می‌شود.

برگزاری بصیرت عاشورایی در 63 بقعه متبرکه شاخص گلستان

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، صبح امروز(یکشنبه)در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۴۵۰ برنامه ویژه ایام محرم و صفر در 123بقعه متبرکه گلستان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام سهرابی درباره برنامه‌های این اداره کل در ماه‌های محرم و صفر، اعلام کرد: در این ایام همزمان با سراسر کشور سوگواره بصیرت عاشورایی در 63 بقعه متبرکه شاخص گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گلستان در نشست خبری پیرامون بصیرت عاشورایی گفت: اجرای امینانه نیت واقفین نیک اندیش و ترویج فرهنگ حسینی در بقاع متبرکه استان از اهداف اصلی ویژه برنامه های اوقاف گلستان درمحرم و صفر می باشد.

حجت الاسلام سهرابی (10)

سهرابی افزود: استان گلستان دارای ۵۰ هزار رقبه، ۱۲۳ بقعه متبرکه، ۱۸۰ امامزاده و بیش از پنج هزار موقوفه دارد که ۸۰ درصد موقوفات استان برای عزاداری سیدالشهدا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: شیوه نامه ای برای همه متولیان و واقفان ارسال شد که همه جوانب کار در آن دیده شد تا هم عزاداری امام حسین(ع) واقعی برگزار شود و هم اینکه همه وقف برای اطعام دهی صرف نشود و سنت حسنه امام حسین (ع) باقی بماند.

سهرابی خاطرنشان کرد: در دهه اول محرم هر روز هفت صبح در امامزاده عبدالله گرگان با هماهنگی سپاه، اوقاف و صدا و سیما برنامه سخنرانی با عنوان بصیرت عاشورایی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام سهرابی (3)

وی یادآور شد: 83 روحانی شامل 49روحانی اعزامی و 34روحانی بومی در برگزاری سوگواره عاشورایی با اوقاف گلستان همکاری می‌کنند.

وی از برپایی خیمه‌های همه واقف باشیم و خیمه معرفت در بقاع شاخص استان خبر داد و افزود:روحانیون اعزامی در آن مستقر و به پاسخگویی به سوالات مردم مشغول می‌شوند.

سهرابی از برگزاری 450 در ماه و صفر در قالب بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت: تجمع بزرگ لبیک یا حسین (علیه السلام) در دومین روز از ماه محرم همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه شاخص گلستان برگزار خواهد شد.

 این مسئول با بیان اینکه بقاع متبرکه شاخص استان گلستان در 13 مهر میزبان عزاداران حسینی برای برگزاری تجمع برگ لبیک یا حسین(علیه السلام) هستند، تصریح کرد: مراسم استانی تجمع لبیک یا حسین (علیه السلام) در امامزاده عبدالله (علیه السلام) گرگان برگزار می شود.

حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه  این مراسم به صورت زنده از شبکه گلستان و شبکه های سراسری پخش می شود، ادامه داد: برای برپایی هرچه بهتر این مراسم باید از ظرفیت مردمی و بسیج استفاده شود.

وی افزود: شعار محوری سوگواره بصیرت عاشورایی امسال، رجز مشهور حضرت عباس که هرگز از یاری دین دست بر نخواهم داشت، است.

حجت الاسلام سهرابی (10)

سهرابی برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام سجاد( علیه السلام) در12 محرم را از دیگر ویژه برنامه‌های سوگواره عاشورایی در بقاع گلستان برشمرد و اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم با حضور خواهران، مادران و نوزادان، به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر(ع)در 27بقعه متبرکه شاخص و به صورت محوری در آستان مبارک امام زاده عبدالله(ع)گرگان برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گلستان اعلام کرد: همایش احلی من العسل ویژه نوجوانان حسینی به مناسبت شهادت حضرت قاسم(ع) در 6محرم از این دست برنامه های شاخص می باشد که با حضور نوجوانان و دانش آموزان و با مشارکت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا، عاشورا و شام غریبان را از دیگر ویژه برنامه‌های سوگواره عاشورایی در گلستان دانست و اضافه کرد: نماز ظهرعاشورا در امام زادگان و بقاع متبرکه استان اقامه می‌شود.

سهرابی از برگزاری همایش رهروان زینبی در 12 محرم خبر داد و گفت: این ویژه برنامه مختص خواهران بوده و طی آن میثاق نامه‌ای قرائت خواهد شد.

وی اذعان داشت: ویژه برنامه نهضت بیداری با خطبه های علوی بمناسبت سالروز ورود کاروان اسرای کربلا به شام در یازدهم آبان در آستان مبارک امام زاده عبدالله(ع) گرگان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف گلستان از برگزاری ویژه برنامه اربعین حسینی در 20 ماه صفر خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت قراردادن شعائر حسینی ،زیارت مخصوص امام حسین(ع) در اربعین در بقاع متبرکه شاخص استان قرائت خواهد شد.

سهرابی افزود: همایش لبیک یارسول الله(ص)نیز در 28صفر همزمان با سالروز شهادت پیامبراکرم(ص)همراه با قرائت زیارت پیامبر(ص) از بعید(دور) ساعت۱۰ صبح در هشتم آذرماه در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص گلستان برگزار می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار