مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارشهای پراکنده تا روز دوشنبه در برخی نقاط کشور ادامه می‌یابد، گفت: روند افزایش دما از روز سه‌شنبه تا پایان هفته در اکثر نقاط کشور آغاز خواهد شد.

ادامه بارش باران پاییزی در نقاط مختلف کشور

به گزارش گلستان 24، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشور شده، امروز یکشنبه نیز باعث بروز ناپایداری در برخی نقاط کشور می‌شود و رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی برای استانهای واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی ایجاد خواهد شد.

هوا

وی ادامه داد: با تضعیف سامانه بارشی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، بارشهای پراکنده و خفیفی در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در سه روز آینده نیز در ساعات عصرگاهی بارش پراکنده و وزش باد در ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در 24 ساعت آینده استانهای اصفهان، لرستان، چهارمحال بختیاری، شمال فارس، تهران، کرج، قم، سمنان و شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل دچار وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک شود.

وی به پدیده گرد و غبار در استانهای خوزستان و بوشهر اشاره کرد و گفت: تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی نشان می‌دهد که میزان غلظت آلاینده‌های ناشی از گرد و غبار رفته رفته از امشب کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از افزایش دما در اکثر نقاط کشور خبر داد و گفت:‌ روند افزایش نسبی دما از روز سه‌شنبه تا پایان هفته ادامه می‌یابد و غالب نقاط کشور گرم‌تر خواهد شد.

وی اردبیل با دمای 12 درجه را خنک‌ترین و بندرعباس را با 35 درجه گرم‌ترین نقطه کشور دانست و گفت: کیفیت هوای تهران نیز در 24 ساعت آینده نیمه ابری همراه با بارشهای پراکنده خواهد بود.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار