رئیس پلیس راهور شهرستان کلاله از بلامانع بودن استفاده از گاز نیتروژن در باد لاستیک های خودرو خبر داد.

رئیس پلیس راهور کلاله به یک شایعه پایان داد

به گزارش گلستان 24، مجید حق شناس در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر با بیان اینکه مدتی است که در شهرستان کلاله شایعه ای مبنی بر اینکه استفاده از گاز نیتروژن در باد لاستیک خودروها خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی است منتشر شده است، گفت: استفاده از این گاز در تنظیم باد لاستک خودروها بلامانع است.

وی یکی از عوامل موثر بر میزان مصرف سوخت، و کنترل خود را تنظیم بودن باد لاستیک خودرو دانست و افزود: استفاده از گاز نیتروژن در هواپیماها و خودروهای مسابقه نشان از قابل اعتماد بودن این گاز است.

رئیس پلیس راهور کلاله شایعاتی مبنی بر احتمال ترکیدن لاستیک، سبک شدن لاستیک و عدم تعادل خودرو در استفاده از این گاز را رد کرد و اظهار کرد: نیتروژن گازی اشتعال پذیر نیست و طبق قانون آووگادرو همه گازها در داما و فشار ثابت دارای حجم ثابت هستند و این قانون می تواند بسیاری از ادعاهای یاد شده مبنی بر خطرناک بودن این گاز را رد کند.

حق شناس تاکید کرد: رانندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که لاستیک های پر شده از گاز نیتروژن هر 3 یا 4 ماه باید میزان باد آن ها تنظیم شود و باید توجه داشت میزان کاهش باد در لاستیک هایی که از گاز نیتروژن استفاده نشده است، حدود 1.5psi در ماه است.

انتهاي پيام/کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار