دبیر کل اجلاسیه چهارهزار شهید گلستان خبر داد:

سردار صادقی از برگزاری نخستین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان در 25 آذرماه همزمان با هفته وحدت خبر داد.

برگزاری 1250 یادواره شهید در گلستان/ 264عنوان برنامه در راستای اجلاسیه4000شهید/ احداث دهکده مقاومت در گرگان

به گزارش گلستان24، سردار صادقی از برگزاری نخستین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان در 25 آذرماه همزمان با هفته وحدت خبر داد.

سردار صادقی

 سردار رحمت‎الله صادقی فرماندهی سپاه نینوا ظهر امروز در نخستین نشست خبری دبیرکل اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: نخستین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان در 25 آذرماه جاری در هفته وحدت و در آستانه میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور مردم و خانواده های این شهدای گرانقدر برگزار خواهد شد.

اجلاسیه 4000 شهید

صادقی با اشاره به اینکه اجلاسیه 4000شهید یک عملیات بزرگ فرهنگی است،گفت: جهت برگزاری هرچه بهتر اجلاسیه از ابتدای سال 1394 اتاق فکری با استفاده از نخبگان و فرهیختگان استان گلستان تشکیل شد تا برنامه های مختلف در عرصه های فرهنگی ، هنری ، قرآنی ،ورزشی، اردویی، علمی و .... دیده شود.

اجلاسیه 4000 شهید

وی با بیان اینکه جهت تحقق برنامه های اجلاسیه ساختارهای مختلفی در نظر گرفته شد، تصریح کرد: نخستین ساختار در قالب سیاست‌گذاری اجلاسیه به ریاست استاندار گلستان شکل گرفت.

فرماندهی سپاه نینوا با بیان اینکه فرمانداران مسئول ایجاد ساختاراجرایی اجلاسیه در شهرستان ها هستند افزود: ساختار عملیاتی اجلاسیه در بدنه سپاه نینوا استان میباشد و به همین منظور11 کارگروه به مسئولیت معاونین و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان شکل گرفته است و تاکنون 6 جلسه سیاست‌گذاری جهت برپایی این عملیات فرهنگی تشکیل شد.

صادقی گفت: برای  صرفه‎جویی هزینه‎های اجلاسیه مردمی کردن برنامه‎های اجلاسیه و تطبیق دادن برنامه‎های جاری دستگاه‎های اجرایی منطبق بر سیاست‎های راهبردی اجلاسیه از نکات مهمی میباشد که آن را در دستور کارگروه ها قرار دادیم.

اجلاسیه 4000 شهید

وی بیان داشت: 264 عنوان برنامه برای اجرا در استان گلستان از میان برنامه های مختلف استخراج شده که در قالب اجلاسیه اجرایی خواهد شد.

فرماندهی سپاه نینوا تصریح نمود: جمع آوری آثار و خاطرات 4 هزار شهید استان گلستان،تولید برنامه تلویزیونی روز شمار 4 هزار شهید استان و پخش از سیمای گلستان در 4نوبت، تدوین چهار فیلم پویانمایی از زندگینامه شهدا و رزمندگان استان،تولید برنامه رادیویی" یک جرعه عاشقی" تولید مستند "این خانه پلاک ندارد" و تولید سریال "بازگشت " در13قسمت و با حضور هنرمندان مطرح کشور و استان که در آستانه اجلاسیه از اقدامات انجام شده در راستای برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی استان میباشد.

صادقی گفت: تألیف و چاپ 94 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، ایثار و شهادت، انقلاب اسلامی از اقدامات مهم در راستای اجلاسیه بوده است که بخشی از این کتب به چاپ رسیده و بخشی از آن تا زمان اجلاسیه چاپ خواهد شد این 94 کتاب در روز اجلاسیه رونمایی می‎شود.

وی اضافه کرد: احداث بوستان شهدای استان گلستان در شهرستان آق قلا با حدود 18 هزار اصله نهال که به ازای هر شهید 4 نهال غرس شده است.

فرماندهی سپاه نینوا گفت: برگزاری المپیاد ورزشی با حضور2500 ورزشکار،بازسازی عملیات والفجر هشت،دیدار با خانواده چهارهزار شهید و اهدای تندیس اجلاسیه به خانواده شهدا،آئین نصب پرچم منقش به آرم جمهوری اسلامی بر سردر خانه شهدا با حضور مسئولین و مردم ولایتمدار استان،بافت فرش ترکمن منقش به نمادهای فرهنگی استان،اقوام،مذاهب و شخصیت های فرهیخته استان از دیگر اقدامات شایسته‎ای که در راستای اجلاسیه انجام خواهد گرفت.

وی از برگزاری1250یادواره شهدا در سطح استان گلستان خبر داد و افزود: 662 برنامه در سطح پایگاه‎های مقاومت و محلات انجام می‎شود و 63 برنامه در بخش‎های حوزه مقاومت و 14 برنامه در سطح شهرستان، 500 یادواره شهدای دانش‎آموزی و 11 یادواره یگانی از برنام های ویژه ای است که انجام خواهد گرفت.

صادقی تصریح کرد: نخستین کنگره استانی شهدای مدافع حرم شمال کشور امشب با حضور سردار فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در روستای یساقی شهرستان کردکوی برگزار می‎شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار