مصطفی کوچولو کودک چهار ساله گمیشانی به دلیل تماشای بیش از حد کارتونهای ترکی در ماهواره ، کاملا با زبان ترکی مانوس شده و دوست ندارد ترکمنی حرف بزند.

بیزاری از زبان ترکمنی ، هدیه ماهواره به کودک 4 ساله گمیشانی

به گزارش گلستان 24، فریده شیدایی مدیر مهد کودک نازگل گمیشان در گفتگو با خبرنگار ساحل گمیشان گفت: مصطفی کودک چهار ساله ترکمن ساکن شهر گمیش تپه به تازگی در این مهد کودک ثبت نام کرده است.

شیدایی گفت : چند وقت پیش در حالی که پدر و مادر مصطفی کوچولو بسیار ناراحت و نگران کودک خود بودند، وی را به مهد ناز گل آوردند و به من گفتند که کودکشان به دلیل تماشای بیش از حد کارتونهای ترکی در ماهواره کاملا به زبان ترکی مسلط شده و فکر می کند آنچه در کارتون ها می شنود اصل است و این ما هستیم که حرف زدن بلد نیستیم و به شدت عصبی شده و اصلا دوست ندارد ترکمنی و یا حتی فارسی صحبت کند به شدت از آینده کودک خود ابراز نگرانی کردند.

شیدایی که خود نیز به زبان ترکی آشنایی دارد به ما گفت: در روزهای اول وقتی با او ترکی صحبت می کردم با خوشحالی جوابم را می داد ولی وقتی به زبان ترکمنی و فارسی با او حرف می زدم نه تنها علاقه نشان نمی داد بلکه به شدت ناراحت می شد.

وی ادامه داد: مصطفی حتی در بازی با هم سن و سالهای خود دچار مشکل است و وقتی ترکی حرف می زند دوستانش نمی فهمند و مدام به او می گویند مصطفی حرف زدن بلد نیست.

مدیر مهد نازگل در ادامه گفت : پدر و مادر مصطفی همزمان با فرستادن فرزندشان به مهد ماهواره را جمع کردن و به جای آن دستگاه مبدل دیجیتال نصب کردند و حالا پس از چند هفته مصطفی کاملا به شبکه پویا علاقه مند شده و به مرور تلاش می کند از دنیای ترکی خود فاصله بگیرد.

تصویر این کودک باهوش در پایگاه خبری ساحل گمیشان موجود است ولی به دلیل عدم علاقه والدین کودک به مصاحبه و شناخته شدن از نمایش تصویر وی معذوریم.

انتهای پیام/ساحل گمیشان

ارسال نظر

  • مهران
    0

    اینکه زیاد بد نیست.خوبه بازم فارسی رو به ترکمنی ترجیح نداده.

آخرین اخبار