حاج آقا تقی پور، فعال فرهنگی شهرستان کردکوی و مدیر مدرسه رستگاران:

بهترین کار فرهنگی را تعلیم و تربیت است. آن اندازه که می شود به واسطه دانش آموزان ابتدای و راهنمایی در مدرسه، کار فرهنگی کرد، در هیچ جا نمی توان کار کرد. با این هدف، چند مدرسه دایر کردیم

بهترین کار فرهنگی تعلیم و تربیت است

حاج آقا تقی پور، فعال فرهنگی شهرستان کردکوی و مدیر مدرسه رستگاران، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، بهترین کار فرهنگی را تعلیم و تربیت دانست و افزود: آن اندازه که می شود به واسطه دانش آموزان ابتدای و راهنمایی در مدرسه، کار فرهنگی کرد، در هیچ جا نمی توان کار کرد. با این هدف، چند مدرسه دایر کردیم. در این مدارس غیر از دروس معمولی، مهارت ها و سبک زندگی به دانش آموزان تعلیم داده می شود و هر روز با پدر و مادر این بچه ها از لحاظ آموزشی و تربیتی ارتباط دارم.

من تصمیم گرفتم تا زمانی که توانایی دارم، این مسیر تعلیم و تربیت را که بهترین مسیر ترویج فرهنگ است، ادامه دهم. در شهرستان کردکوی که مشغول به فعالیت هستم، حدود سیصد تا چهارصد دانش آموز داریم. دغدغه های فرهنگی جامعه از جمله جمعیت، موضوع ماهواره ها و ... را به خانواده های آن ها انتقال می دهیم.افتخار ما این است که با دعای خیر مردم. همچنان این راه را ادامه دهیم.

ttt

مدیر مدرسه رستگاران، با بیان این که در این دو سه سال فعالیتش در استان، تاثیرات خوبی از کار فرهنگی در خانواده ها دیده است، گفت:  این تاثیرات برای من جالب بود. مردم علاقه زیادی به اصل دین دارند، فقط  باید دین را به وضوح و کامل به آن ها نشان دهیم. اگر با عمل کردن خودمان، بتوانیم اصل دین را به مردم نشان بدهیم، مشتاق هستند که به سوی دین بیایند. در بین خانواده هایی که کم تر به نماز توجه می کردند، خیلی از پدر و مادر هایی که با هم اختلاف شدید داشتند و تا مرز طلاق پیش رفته بودند، از طریق مدرسه اختلاف آن ها حل شده است. خیلی از خانواده هایی که ماهواره داشتند، الحمدالله از طریق مدرسه جمع آوری شده است. خیلی از خانواده هایی که روش تربیتی فرزند را نمی دانستند، در جلسلات مکرر آموزش خانواده، مشکلشان برطرف شده است.

ttttttttt

 تقی زاده به خانه تک تک دانش آموزان مدرسه اش سر میزند و فعالیت فرهنگی را در خانه آن ها هم شروع کرده است. وی در این باره گفت:  با اعتقاد به این موضوع که اگر تهاجم های فرهنگی مثل ماهواره ها، به خانه های ما وارد شده اند، ما نیز کار فرهنگی را از خانه ها شروع کردیم. از طریق صحبت های رو در رو، معایب آن ها را به خانواده ها توضیح  می دهیم و توانستیم موفق شویم. اگر حتی بیست در صد هم در فعالیت های فرهنگی خود موفق شده باشیم، انگیزه ای خواهد بود که همچنان راه خود را ادامه دهیم.

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    خدا شما رو حفظ کنه آقای تقی پور عزیز.

آخرین اخبار