مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنری گرگان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنری گرگان

به گزارش گلستان 24، حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضیلت عصر امروز در نشست صمیمانه با رئیس سازمان بسیج رسانه کشور و جمعی از اصحاب رسانه استان در گرگان اظهار کرد: تمام تلاش مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است که بستر لازم برای تقویت رسانه شکل بگیرد.

وی یکی از مهم‌ترین رسالت‎های بسیج رسانه را در صیانت از آرمان‎های انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی اکنون به نوجوان 36‎ ساله‎ای تبدیل شده که دارای دو عنصر مهم جمهوریت و اسلامیت است و رسالت فعالان رسانه صیانت از این دو مهم است.

فضیلت افزود: هر جا اگر کارکرد رسانه‎ای سمت و سویی پیدا کرد که جمهوریت و اسلامیت نظام را مخدوش کند باید از خودمان ناامید شده و آن روز را عزای عمومی اعلام کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه جمهوری اسلامی تعالی انسانیت را هدف قرار داده است، یادآور شد: این رسالت فقط مختص بسیج نیست و بسیج در یک تشکل و یک فرد خلاصه نمی‎شود بلکه بسیج هویتی برگرفته از مجموعه معیارهاست که اگر برخی تنها بُعد نظامی برای این مجموعه متصور شدند معلوم است که بسیج را نشناخته‎اند.

فضیلت بیان کرد: امام راحل به عنوان معمار بسیج و فرزند خلف ایشان مقام معظم رهبری تاکید دارند که بسیج محدود به یک جریان نیست بلکه ریشه در اعتقادات ما دارد و تمام تلاش مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فعالان رسانه‎ای این است که بستر لازم برای تقویت رسانه شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه گلستان فقط یک خانه مطبوعات دارد، گفت: این تشکل باید به سمت حرفه‎ای شدن و اخلاق‎محوری حرکت کند که اگر این اتفاق بیفتد بنیان یک تشکل صنفی را به درستی شکل داده تا بعدا دود کمتری به چشم‎مان برود و فعالان رسانه در این راستا اگر لازم است می‎توانند برای بهتر شدن وضعیت راهکارهایی ارائه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بر ضرورت توسعه قانون‌مداری تاکید کرد و افزود: برای ایجاد هم‎افزایی باید تلاش کرد که اگر بخواهیم این مهم قابل تحقق است.

فضیلت با بیان اینکه میزان بودجه در حوزه فرهنگ تناسبی با شرح وظایف ندارد، اظهار کرد: باید از ظرفیت‎های پنهان و پیدا برای اعتلای حوزه فرهنگ استفاده و تلاش شود.

وی حمایت و هدایت از انجمن‎های فرهنگی هنری را از وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: قرار است مجتمع فرهنگی هنری جنب آموزش و پرورش گرگان راه‎اندازی شود که با افتتاح این مجتمع، فضایی را در اختیار بسیج رسانه استان قرار خواهیم داد./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار