سید جواد محمد زاده، رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان گلستان

برای آن که بتوانیم هم رشد آموزشی داشته باشیم و هم رشد تربیتی ، طرح هفته های تربیتی را راه اندازی کردیم. در این طرح دانشجویان در گروه های مختلف تقسیم شده و در هفته یک ساعت و نیم را برای هر موضوع با یک مربی بحث می کنند .

گزارش کوتاه از فعالیت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان گلستان

سید جواد محمد زاده، رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان گلستان،  در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24 ،  گفت: ما یک سند بالا دستی داشتیم و آن هم منویات  مقام معظم رهبری بود . این سند را به بحث گذاشتیم و از دل آن به این نکته دست یافتیم اصلی ترین مبحثی که در عرصه فرهنگ دایعه دار آن هستیم مبحث کرسی آزاد اندیشی است، که یکی از مطالبات جدی حضرت آقا در بحث جنبش نرم افزاری و تولید علم است. لذا مکرر در طول هر ترم ما حداقل دو کرسی آزاد اندیشی برگزار می کنیم. یکی از مسائل مطرح شده طبق همان سند بالا دستی و فرمایشات حضرت آقا این است که معارف دینی و علوم انسانی را در راستای دانشگاه اسلامی که آن هم یکی از مطالبات جدی حضرت آقا در بحث دانشگاه اسلامی است، در یک قالب جدید و در شیوه نوین و قالب نو ارائه دادیم و  این قالب و شیوه نو همان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است.

در این طرح، اساتید برجسته استانی ، دانشجویان ممتاز یا نخبه استانی هر هفته، در روز های  پنج شنبه حضور پیدا می کنند، و از آن ها استفاده می شود.  مورد دیگر هم این است که  توانستیم طبق منویات حضرت آقا، انجام دهیم، بحث مطالعه و کتاب خوانی است. لذا توانستیم یک ایستگاه مطالعه تشکیل دهیم که در آن کتاب هایی در معرض قرار بگیرد و دانشجویان از کتاب ها استفاده می کنند.  این طرح، مطالعه هفتگی نام گرفته است. کتاب های این ایستگاه ازخود دانش جویان تامین می شود.

محمد زاده

محمد زاده در ادامه افزود: برای آن که بتوانیم هم رشد آموزشی داشته باشیم و هم رشد تربیتی ، طرح هفته های تربیتی را راه اندازی کردیم. در این طرح دانشجویان در گروه های مختلف تقسیم شده و در هفته یک ساعت و نیم را برای هر موضوع با یک مربی بحث می کنند .

وی نشست  تخصصی حجاب و عفاف ، دیدار با خانواده شهدا ، مساله فیلم و رسانه از دیگر فعالیت های فرهنگی در دست اقدام خود دانست و افزود:  این موضوع نقد و پخش آن مطرح شده و انجام گرفته است.  همچنین کارگاه های مختلف خانواده، فعالیت های تخصصی مهدویت و کلاس های پاسخ به شبهات یا آموزش فن بیان و خطابه و گفتگو برای دانشجویان ، از دیگر فعالیت هایی است که انجام دادیم.

مسیر آینده ای که در برنامه های خود داریم دو بعد است. در بعد اول تلاشمان این است که مشکلات و آسیب اخلاقی که به جامعه وارد آمده است، با این رویکرد جلو برویم و منتظر سیاست بعدی آقا می مانیم. نگاه ما  فعلا در بعد اخلاقی این است که بتوانیم دانشجویانی اخلاق مدار تربیت کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار