قم - همزمان با سالروز وفات کریمه اهل بیت(ع) شهر قم غرق در عزا و ماتم شد.

قم در عزا و ماتم بانوی کرامت فرو رفت

 امروز شنبه همزمان با دهم ربیع الثانی در سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) شهر قم و بارگاه ملکوتی این بانوی بزرگوار سیاه پوش شد.

به گزارش گلستان 24، دسته‌های عزاداری از روز گذشته با پای پیاده و با نوحه سرایی به سمت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) حرکت کردند.

از صبح امروز نیز دستجات سینه زنی و عزاداری با حضور اقشار مختلف مردم و همچنین ملیت‌های مختلفی که در قم حضور دارند در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) حضور یافته و به عزاداری و نوحه سرایی می‌پردازند.

مراسم عزاداری وفات کریمه اهل بیت(ع) نیز از روز گذشته در حرم مطهر آغاز شده و شامگاه جمعه بعد از نماز مغرب و عشا و با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری و مداحی سید مهدی میرداماد و مجید بنی فاطمه اجرا شده است.

دسته عزداری خادمین حرم مطهر حضرت معصومه در سالروز شهادت امام رضا (ع)

همچنین از ساعت ده صبح امروز دسته عزاداری خادمان حرم حضرت معصومه(س) با پای پیاده از بیت النور - محل اقامت حضرت معصومه(س) در قم - به سمت حرم مطهر حرکت کرده که بعد از وارد شدن به بارگاه ملکوتی این بانوی گرامی با مداحی سید احمد شمس به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

مراسم عزاداری هم اکنون با سخنرانی آیت الله صدیقی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است و امشب بعد از نماز مغرب و عشا مراسم شمع گردانی با حضور خادمان حرم و سخنرانی حجت الاسلام سعیدی تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت سالروز وفات این بانوی کرامت برگزار می‌شود./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار