فرمانده سپاه ناحیه گرگان خبر داد:

صبح امروز 490 نفر از دانش آموزان پسر شهرستان گرگان با هدف آشنایی با فرهنگ ایثارگری و مقاومت به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

اعزام 490 نفر از دانش آموزان پسر به مناطق عملیاتی راهیان نور

به گزارش گلستان24، سید علی مهاجر صبح امروز در آیین بدرقه دانش‎آموزان شهرستان گرگان به سفر زیارتی راهیان نور در گفت‎‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز دومین مرحله از اعزام کاروان راهیان دانش‎آموزی به مناطق جنوب کشور را برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: 490 دانش‎آموز پسر شهرستان گرگان در قالب 11 دستگاه اتوبوس به سفر معنوی و زیارتی راهیان نور و بازدید از یادمان‎های شهدای جنوب کشور مشرف شدند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان ادامه داد: این سفر معنوی به منظور احیاء و ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل سوم انقلاب اسلامی است که دوران پرصلابت هشت سال دفاع مقدس که برگ زرینی برای تاریخ انقلاب اسلامی است را تجربه نکردند.

مهاجر خاطرنشان کرد: امروز اعزام این نوجوانان و جوانان به مناطق عملیات جنوب کشور تداعی‌کننده دوران اعزام رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به مناطق عملیاتی جنگ است.

وی بیان داشت: خاطره فرهنگ ایثار و شهادت  ودیعه‎ای است که این دانش‎آموزان به ارمغان می‎آورند و امیدواریم که فرهنگ شهدا و ایثارگران توشه راه این عزیزان در مسیر زندگی باشد.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان با بیان اینکه این دومین اعزام دانش‌آموزان شهرستان گرگان به راهیان نور است، گفت: مرحله نخست کاروان دانش‎آموزان دختر شهرستان گرگان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

مهاجر با بیان اینکه امسال بیش از دو هزار و 500 نفر به سفر معنوی و زیارتی راهیان نور از شهرستان گرگان اعزام خواهند شد، ابراز داشت: این سفر معنوی به مدت چهار روز در نظر گرفته شده و در این سفر دانش‎آموزان در مناطق عملیاتی ضمن زیارت از یادمان شهدا، آشنایی مختصری با عملیات دفاع مقدس همراه با روایتگری خواهند داشت.

وی با اشاره به اجرای کنگره چهار هزار شهید استان گلستان در روزهای آتی، یادآور شد: هر برنامه‎ای که در راستای ایثار فرهنگ و شهادت باشد گامی برای رسیدن به اهداف شهدا است و دوایر اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان بر این اساس عمل می‎کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار