وقوع چند انفجار تروریستی در استان‌های صلاح‌الدین و بغداد در عراق، دست‌کم ۲۴ کشته و چندین زخمی برجای گذاشته‌است.

۲۴ کشته و چندین زخمی در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سامرا

به گزارش گلستان24، به نقل از شبکۀ تلویزیونی السومریه نیوز، یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در ایست بازرسی مرکز هواشناسی در جنوب شهر تکریت در استان صلاح‌الدین منفجر شد.

این گزارش می‌افزاید همچنین یک خودروی بمب‌گذاری‌شده دیگر در نزدیکی بیمارستان شهر سامراء در استان صلاح‌الدین منفجر شد.

در تکریت یک عامل انتحاری خودروی آمبولانس بمب‌گذاری‌شده را در ورودی جنوبی این شهر منفجر کرد که بر اثر آن 13 نفر کشته شدند.

همچنین یک خودروی آمبولانس بمب‌گذاری‌شده دیگر در یک پارکینگ در نزدیکی حرم امامین عسکرین (ع) در شهر سامرا منفجر شد که در این انفجار دست‌کم 8 نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

برخی گزارش‌ها از کشته شدن 2 زائر ایرانی و زخمی شدن چندین زائر دیگر در انفجار سامرا خبر می‌دهند. مقامات امنیتی از بیم ادامۀ حملات تروریستی، در دو شهر تکریت و سامرا مقررات منع آمد و شد اعلام کرده‌اند.

همین‌طور بامداد یکشنبه دو تلۀ انفجاری در شهر بغداد منفجر شد.

انفجار یک تله در منطقۀ جعاره در جنوب بغداد یک کشته و 7 زخمی برجای گذاشت. همچنین در حادثه‌ای مشابه در منطقه اور در شمال شرق بغداد، 2 تن کشته و 6 تن دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش در سال 2014 با پیشروی در خاک عراق، مناطقی از غرب و شمال این کشور عربی را اشغال کرد و جنایات هولناکی علیه ساکنان این مناطق مرتکب شد.

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی در ماه‌های اخیر موفق شده‌اند تروریست‌های داعش را از بسیاری از شهرها و مناطق این کشور بیرون و شهرهایی چون رمادی، فلوجه و ... را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

به گفتۀ منابع نظامی عراق، این کشور قصد دارد تا پایان سال 2016 شهر موصل آخرین پایگاه تروریست‌های داعش در عراق را آزاد و این شهر را از وجود این گروه تروریستی پاکسازی کند.

منبع: خبرگزاری بسیج

ارسال نظر

آخرین اخبار