مطالبه ای که مدتهاست خاک می خورد

درخواست دیرینه اهالی سروش جنگل گرگان برای برخورداری از مسجد و یک مرکزی برای عبادت و عزاداری، شب گذشته در سیصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر به بحث گذاشته شد که حواشی متعددی به همراه داشت.

یکی از اهالی سروش خطاب به شورای شهر: گریه های شما نمک ندارد/پایین‎محلی: والله مخالف شهردار نیستیم، مخالف جمع کردن خیمه اباعبدالله(ع) هستیم

به گزارش گلستان24، سیصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر گرگان در قسمت اعظمی به مطالبات مردم سروش جنگل برای ساخت مسجد در این منطقه اختصاص یافت؛ این یک درخواست دیرینه است که در طی سالهای متمادی و محقق نشدن آن، جمعی از مردم را وادار به برپایی خیمه عبادت در انتهای سروش 16 کرد که به گفته اهالی نه تنها محل عبور و مرور نیست بلکه به دلیل دور از دسترس بودن موجب تجمع اراذل نیز می شود.

در تازه ترین اقدام، اهالی نمازگزار و خداجوی این منطقه طی نشستی از «حسین صادقلو» شهردار گرگان خواسته بودند تا دوباره خیمه ای را که سه مرتبه پیش از این توسط عوامل شهرداری جمع آوری شده بود را در ایام محرم و صفر برای عزاداری سیدالشهدا(ع) برپا کنند که گویا بار دیگر، چند تن از خدمه شهرداری، پیش از موعد مقرر، اقدام به جمع آوری این خیمه کردند، اقدامی که اعتراض اهالی این منطقه مرفه نشین را برانگیخت و طی چند بخش اعتراض به صورت تحصن و دیدار با شهردار، شب گذشته و با دعوت شورای شهر در صحن علنی این پارلمان محلی حاضر شدند و این در حالی بود که شهردار غیبت داشت.

قدیم به بند سبیل خود پایبند بودند اما شهردار پای قولش نماند/ ما یک مرکز اسلامی در میان اینهمه مشکلات فرهنگی می خواهیم

کاظم گلفام، یکی از نمایندگان اهالی سروش جنگل در این جلسه گفت: برای ما اگر صادقلو را در این نشست حاضر می دیدیم جزء عجایب بود چرا که چندین نوبت به صحن آمدیم و ایشان را ندیدیم.

وی با بیان اینکه اگر شهردار در جلسه حضور داشتند راحت تر می توانستیم موضوع را مطرح کنیم، افزود: در قدیم افراد برای یک بند سبیل پای عهد خود می ماندند اما شهردار به عهد خود پایبند نماند، ایشان در نشست با ما گفتند اگر حمید دامغانی به عنوان یکی از معتمدین محل از من بخواهد 100 روز خیمه برپا باشد من موافقت می کنم متعاقب همین سخن به اتفاق آقای دامغانی نامه ای با شماره 43065 در تاریخ 7/7/95 تنظیم و در آن درخواست کردیم که بگذارند خیمه عزاداری را از 11 مهر تا 11 آذر برپا کنیم.

گلفام ادامه داد: این نامه در شهرداری به رغم قول قبلی شهردار با دست اندازهایی مواجه شد، پس از ان به فرمانداری مراجعه کردیم معاون فرماندار از ما تعهد خواست که بعد از موعد مقرر جمع کنیم و ما تعهد دادیم بر اساس این درخواست نامه ای به پیوست برای شهردار ارسال شد اما هنوز محرم تمام نشده بدون اطلاع به اهالی خیمه را جمع کردند.

این فرد از اهالی سروش جنگل خاطرنشان کرد: اینهمه مشکلات فرهنگی در جامعه وجود دارد، ما در شهرکی که هیچگونه امکانات ندارد یک مرکز اسلامی می خواهیم، ما از کسی کمک نخواستیم خود مردم دارند کمک می کنند، ما پنج میلیون تومان پول چادر دادیم کمکی از سمت شهرداری و شورا هم نخواستیم.

با چه رویی چادر اباعبدالله(ع) را جمع می کنیم؟/ قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروستان را؟

گلفام تأکید کرد: ما برای اهانت به قران در خارج از مرزها تظاهرات می کنیم اما در شهر خودمان ساکت هستیم، دست کم پیش از جمع کردن خیمه به ما اطلاع می دادند و اگر جمع نمی کردیم تف در صورت ما می انداختند، این وضع توهین به شهروند که نشد، اینها با چه کسی مبارزه می کنند؟!

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری از سال 89 تا کنون می فرمایند: «اقدام و عمل»، من می گویم آنها که اهل اقدام و عمل بودند یا شهید شدند یا جانباز یا مفقودالاثر و امروز میراث داران دارند خیانت می کنند، کمی به خودمان و آئینمان بیاییم، ما برای قرآن و دین انقلاب کردیم حال با چه رویی چادر اباعبدالله الحسین(ع) را جمع می کنیم، ما قسم حضرت عباس شما را باور کنیم یا دم خروستان را؟!

فرار نماینده شهردار از پاسخگویی به شهرک نشینان سروش

پس از سخنان گلفام، «لیاقی» معاون عمرانی شهردار اقدام به ترک جلسه کرد، این اقدام اعتراض اهالی را برانگیخت، صفرعلی پایین محلی، عضو شورای شهر نیز به این حرکت واکنش نشان داد و از معاون شهردار خواست حداقل برای مشکل سروش جنگل بماند اما لیاقی با بیان اینکه «اگر مقدور بود می ماندم» جلسه را ترک کرد.

«رضائیانی» یکی دیگر از اهالی سروش جنگل این اقدام را بی احترامی به مردم سروش جنگل خواند و گفت: این حرکت مانند آن است که ما به پزشک معالجه کنیم و پزشک ما را برای معالجه به پرستار ارجاع بدهد.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد هر عزیزی به هر بهانه ای از این جلسه فرار کند، این جلسه هم مانند دفعات پیشین نتیجه ای نخواهد داشت.

رضائیانی از سفر خود به ایتالیا سخن گفت و افزود: در مرکز ایتالیا مسجدی بزرگ و باشکوه پیرو دستور پاپ اعظم به شهردار منطقه ساخته شده است که اسناد و عکس های آن هم موجود است آن وقت ما در کشوری اسلامی باید اینگونه برای داشتن محلی برای عبادت دوندگی کنیم.

وی تصریح کرد: برای برپایی خیمه عزاداری ما، یک مشهدی آمد و کمک مالی کرد، من به خودم می گویم که خاک بر سر ما که دیگری برای ما دل می سوزاند اما خودمان خیمه عزاداری را خراب هم می کنیم.

یکی از اهالی سروش خطاب به شورای شهر: گریه های شما نمک ندارد

رضائیانی متذکر شد: از سربازان اسرائیلی ایراد می گیریم که صفوف نمازگزاران اسرائیلی را بر هم می زنند ما خودمان که اقدام بدتری کردیم، چرا با احساسات مذهبی مردم بازی می شود؟ تازه فهمیدم چه کلاهی بر سرم رفت که در انتخابات این شورا شرکت کردم، حلقه زندگی در سروش جنگل روز به روز تنگ تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: زمین ما با شماره 35 در نبش سروش 14 توسط هیات مدیره قبلی شهرک به صورت غیرقانونی فروخته شد، حال شهرداری با افتخار در سروش 14 تابلو زده که در منطقه ای جنگلی برج سازی کند، در حالیکه در شهرهای توریستی مازندران کوچه های منتهی به دریا باز است اما ما جلوی منظره را می گیریم تا درختان بوسه ای غمگنانه به برج بزنند.

رضائیانی به جلسه مشترکی که با شهردار داشتند اشاره کرد و گفت: وقتی به شهردار گفتیم برج سازی های آنجا به محیط زیست و آب و فاضلاب لطمه می زند گفت به شما مربوط نیست؛ اگر جمعیت عظیمی که این برج ها در خود جای می دهند به سروش جنگل تزریق شود آنجا دیگر جای زندگی نیست ما در دل طبیعت آمدیم که راحت باشیم.

وی خطاب به اعضای شورا متذکر شد: برای من گریه می کنید اما گریه های شما بی نمک است، برای یک چادر 50 متر مربعی 30 نیرو می آیند که جمع کنند چرا شما به فکر نیستید؟ هر وقت آمدیم درد ما بیشتر شد، آن از شهردار که می گوید آقا و یا خانم این ها را بیندازید بیرون و یا اینکه تو صحبت نکن دیگری صحبت کند!

برخوردی که در شهرداری با ما شد در دادگاه و نیروی انتظامی نمی شود/ ما در شهرداری حرمت نداریم

رضائیانی تصریح کرد: شورا و شهرداری خانه من هستند، برخوردی که با ما در شهرداری شد در دادگاه و نیروی انتظامی نمی شود، این درد اهالی 5هزار نفره است نه تنها درد من، ما مگر بیکار هستیم که به این جلسات می آییم و مشکل مردم را پیگیری می کنیم؟ چرا شهردار و نمایندگانش وقت نمی گذارند و نمی آیند؟ این ها حرف ما را نمی شنوند چرا که حقیقت تلخ است، من بدون رغبت به شهرداری می روم چرا که انجا حرمت ندارم.

«سید محمد قدس مفیدی»، رئیس شورای شهر در پاسخ اذعان کرد: ما آنچه مربوط به اقدام بود انجام دادیم اما حوزه عمل مربوط به شهرداری است که در جلسه حضور ندارد.

مهران فدوی، نائب رئیس شورا نیز با اشاره به مراجعه جمعی از بانوان سروش جنگل با چشمانی اشکبار به شورا، تصریح کرد: سخنانی که امروز شنیده شد مطمئنا با توجه به صاحبان شخصیت اهالی این منطقه صحت دارد، این موضوع (جمع آوری خیمه) حداقل اینجا به نوبه خودش بی قانونی است.

اگر شورا برای سروش جنگل اقدامی نکند آبرویش می رود/ اگر به عاشورا احترام نگذاریم ادعای چه داریم؟

فدوی تأکید کرد: من نمی دانم اگر به محرم و صفر احترام نگذاریم دیگر ادعای چه چیزی داریم؟! وظیفه ما این است که برپایی دوباره خیمه را در عین اینکه در حوزه عمل شهرداری نمی توانیم دخالت کنیم، مصوب کنیم.

نائب رئیس شورای شهر گرگان متذکر شد: بحث این اهالی بحث عاشوراست، حداقل حق اینها این است که تا پایان صفر در محه خودشان از این فضای معنوی بهره ببرند، این اتفاق باید بیفتد، اگر این اتفاق نیفتد آبروی شورای برای عاشورا رفته است حتی اگر لازم باشد شورا هزینه کند ما باید از این ها حمایت کنیم.

فدوی خاطرنشان کرد: دست کم نیروهای هیاتی شورا و شهرداری که در ایام عزاداری در پارکینگ شهرداری چادر می زنند باید در این زمینه پیش قدم شوند.

«رضائیان» در پاسخ گفت: ما خیمه را برای همیشه می خواهیم منطقه ما نیاز به مرکز فرهنگی و اسلامی دارد، از هیچکسی نمی ترسیم و از استاندار و دیگر بزرگان گله داریم که چرا به مشکل ما رسیدگی نمی کنند به ما سر نزدند چرا که اهالی را آدم حساب نکردند.

صفرعلی پایین محلی، از اعضای هیات رئیسه شورای شهر بار دیگر متذکر شد: انتهای سروش 16 نه معبر افرد است و نه مزاحمتی برای دیگران ایجاد می کند من نمی دانم چرا خیمه این محل جمع شد.

به والله قسم ما مخالف شهردار نیستیم ما مخالف این اقدام ها هستیم/ اگر خیمه سروش جنگل احداث شود دست شهردار را می بوسم

پایین محلی تصریح کرد: این زمین در حال حاضر بایر افتاده و محل رشد علف هرز و تجمع اراذل شده است، این اهالی مومن که برج نمی خواهند، این ها خیمه برای امام حسین(ع) می خواهند، 1377 سال از قیام امام حسین(ع) می گذرد و کسی نتوانسته جلوی آن را بگیرد، به والله قسم ما مخالف شهردار نیستیم ما مخالف این کارها هستیم.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: ما مخالف جمع کردن بنرهای امام حسین در سطح شهر و آذین بندی بجای آن هستیم، این خیمه عزاداری هیچ مشکلی ایجاد نمی کرد، اگر خیمه پابرجا بشود دست شهردار را می بوسم تا برخی نگویند که ما مخالف شهردار هستیم.

پایین محلی گفت: این خیمه را جمع کردید که معتادها بیایند و علف هرز در آنجا رشد کند؟ کمک به اهالی عزادار و نمازگزار باید کرد یا باید به فکر معتادین باشیم؟! اگر تا پایان صفر این خیمه پابرجا بود چه اتفاقی می افتاد؟ اگر جواب نیمه منطقی هم برای این سوال پیدا شود من دست شهردار را می بوسم.

وی خطاب به اهالی سروش جنگل اذعان کرد: اگر زیر باران نماز خواندید تماس بگیرید من هم می آیم در صف نماز شما شرکت می کنم.

تصویب طرح برپایی یک ماهه خیمه 14 معصوم(ع) در سروش جنگل

حسین ربیعی، عضو دیگر شورای شهر با بیان اینکه بازوی اجرایی ما شهردار است که در جلسه حضور ندارد، افزود: باید شهردار در جلسه حضور یافته و دلایل فنی و قانونی این اقدام را بازگو کند که این سخن از سوی «فدوی» مورد نقد قرار گفت و گفت: چه قانونی؟ برای محرم هم قانون بگذاریم؟

در پایان ریاست شورا از اعضا خواست تا در صورت صلاحدید به تمدید یک ماهه برپایی خیمه عزاداری رای بدهند، گرچه این طرح رای آورد اما اهالی بر ساخت یه مرکز دائمی اصرار ورزییدند که پزشکپور، عضو دیگر شورای شهر نیز با برپایی دائمی آن اعلام موافقت کرد.

علی ایحال طرح تاسیس دوباره خیمه 14 معصوم(ع) اهالی سروش جنگل برای پیشنهاد به شهردار جهت اقدام عملی در صحن شب گذشته شورا رای آورد.

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار