گزارشی از تعطیلی جلسه علنی شورای شهر گرگان

جلسه علنی شورای شهر گرگان عصر امروز به علت به حد نصاب نرسیدن اعضای شورا و حضور نیافتن برخی از اعضاء بازهم برای چندمین بار در این دوره تعطیل شد.

جلسه علنی شورای شهر گرگان باز هم به حدنصاب نرسید

سیصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر گرگان همانند شنبه‌های گذشته قرار بود عصر امروز با حضور اعضای شورای شهر برای بررسی لوایح و طرح‎‌های شهر، با حضور مردم و خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شود.

به گزارش گلستان24، اما حضور نیافتن برخی از اعضای شورای شهر گرگان در صحن شورا، سبب شد که این جلسه پس از 45 دقیقه به علت به حدنصاب نرسیدن اعضاء تعطیل شود.

شورای شهر گرگان

جالب اینجاست که برخی از اعضای شورای شهر گرکان در داخل شورای شهر حضور داشته اما به مردم، خبرنگاران و غیره احترام نگذاشته و به وظیفه خود عمل نکردند و به دلایل مختلف در صحن شورا حاضر نشدند و این موضوع سبب به حدنصاب نرسیدن اعضای شورا شد و برخی از اعضاء که حضور داشتند نیز به علت تاخیر دیگر اعضاء، صحن شورا را ترک کردند.

این برای چندمین بار است در دوره چهارم شورای شهر گرگان است که به علت حضور نیافتن اعضای شورای شهر جلسات علنی شورای شهر تعطیل می‌شود، در مقطعی اختلافات دو گروه مخالفان و موافقان شهردار سبب تعطیلی جلسات شورا شد و در برخی هفته‌ها نیز پایبند نبودن برخی از اعضای شورای شهر به وظایف خود و حاضر نشدن در صحن شورا سبب تعطیلی شده است.

شاید بتوان خبرنگاران رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها را فعال‌ترین و حاضران همیشگی صحن شورای شهر گرگان دانست که گاهی تا ساعت‌ها منتظر حضور اعضای شورای شهر در محل کار خود هستند.

اما باید منتظر بود که آیا مسئولان فرمانداری گرگان به این بی نظمی‌ها و حضور نیافتن و منظم نبودن اعضای شورای شهر گرگان رسیدگی خواهند کرد؟

سخنگوی شورای شهر گرگان در حاشیه این جلسه شورای شهر پس از تعطیلی صحن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسالت اصلی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان حضور در صحن اصلی شورا است و اعضای شورا باید در این راستا وقت‎شناس باشند و در راس ساعت برگزاری در صحن شورا حضور پیدا کنند.

صفرعلی پائین محلی اظهار داشت: جلسه امروز با حضور 8 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در صحن به علت به حد نصاب نرسیدن تشکیل نشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت نکردن در صحن علنی شورا بی‎احترامی به رای مردم است، گفت: این نخستین جلسه‎ای علنی است که با ریاست آقای قدس مفیدی در سال چهارم این دوره شورای اسلامی شهر گرگان برگزار نشده است.

سخنگوی شورای شهر گرگان افزود: قرار بود در این جلسه 12 لوایح و نامه های رسیده به شورای شهر مانند ساماندهی سرویس مدارس، مساعدت مالی به مسابقات کشتی با شال، موسسه یاسین گلستان، یادواره شهدا، همراهی مامور نیروی انتظامی با ماموران سد معبر و برگزاری دهمین سوگواره ادبی و هنری و غیره بررسی شود.

وی همچنین درباره مصوبه جلسه گذشته شورای شهر درباره کاهش تفویض اختیارات انجام شده به شهردار، اظهار کرد: شورا بخشی از اختیارات خود را به شهرداری تفحیض اختیار کرده بود که با توجه به مسائل و مشکلات به وجود آمده تصمیم گرفته شد این اختیارات کاهش یابد.

پائین محلی افزود: برخی تخلفات بدون توجه به مصوبات شورای شهر در اجرای طرح سرمایه‌گذاری و تجاری در خیابان 5 آذر گرگان انجام شده به همین علت و دیگر موضوعات رخ داده، شورای شهر این تصمیم را گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار