تنها چند ساعت پس از انتشار فیلمی از گفتگوی الهام ستاکی درباره تعرض مهدی فلاحتی مجری صدای آمریکا، این فیلم و جزئیات پیرامون آن به سرعت در رسانه ها و فضای مجازی (حتی در رسانه های غیرفارسی زبان) منتشر شد.

تعرض جنسی مهدی فلاحتی به همکارش در VOA، سوژه داغ رسانه‌ها شد +تصاویر و فیلم
طی چند روز گذشته، یکی دیگر از پرونده‌های فساد مجری صدای آمریکا به تیتر بسیاری از رسانه‌های داخل کشور، شبکه‌های اجتماعی و حتی رسانه‌های غیرفارسی‌زبان تبدیل شد.
 
به گزارش گلستان24، مهدی فلاحتی مجری برنامه‌های صدای آمریکا که چند سال قبل به همراه الهام ستاکی دیگر مجری (سابق) این شبکه برنامه روی خط را اجرا میکردند، به گفته ستاکی بارها به او تعرض کرده و مورد آزار جنسی قرار داده است.
 
به گفته ستاکی، رفتارهای فلاحتی ابتدا با آزارهای جنسی کلامی و پیشنهادهایی برای قرارگذاشتن در بیرون از محل کار آغاز و در نهایت پس از امتناع این مجری زن، به دست درازی فلاحتی به او منجر شد.
 
 پرونده فلاحتی پنج سال پیش با فشار مدیران ارشد صدای آمریکا و  اخراج الهام ستاکی و دو تن دیگر از شاهدان ماجرا مسکوت ماند و شکایت‌های قربانی نیز هرگز به جایی نرسید.
 
انتشار مصاحبه الهام ستاکی  طی دو روز گذشته بازتاب‌های بسیاری را در داخل و حتی خارج از کشور داشته است. موضوع تا جایی پیش رفت که برخی روزنامه‌ها نیز آن را در شماره روز گذشته خود منتشر و منعکس کردند. در این میان البته بیشترین بازتاب در رسانه‌های برخط (آنلاین) و شبکه‌های اجتماعی بود که نام «مهدی فلاحتی» را به یکی از پرجستجوترین عبارات روزهای اخیر تبدیل کرد. نمودار زیر میزان نتایج جستجوی نام این مجری را طی سه روز گذشته نشان می‌دهد!!
 
 مهدی فلاحتی و همکارش در VOA سوژه داغ رسانه‌ها شدند +فیلم
 
همچنین جستجوی نام مهدی فلاحتی و نتایج آن نشان می‌دهد طی روزهای گذشته این موضوع با حجمی بالا در رسانه‌ها (از خبرگزاری‌های رسمی تا وبلاگ‌های شخصی) منعکس شده است.فهرست زیر تنها بخشی از نتایج جستجو در یکی از موتورهای جستجوی خبر را نشان می‌دهد که در ادامه مشاهده می‌کنید:
 
 مهدی فلاحتی و همکارش در VOA سوژه داغ رسانه‌ها شدند +فیلم
 
 
 اما بازتاب‌های این رسوایی اخلاقی مجری پرونده‌ساز صدای آمریکا محدود به رسانه‌ها نبود و در شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی عمدتا فلاحتی را بدلیل ژست‌های همیشه حق به جانبش خطاب قرار داده‌اند.
 
 مهدی فلاحتی و همکارش در VOA سوژه داغ رسانه‌ها شدند +فیلم
 
 
 
 تعرض فلاحتی به همکارش در رسانه‌های عرب زبان و شبکه‌های اجتماعی فعالان رسانه‌ای آنان نیز بازتاب گسترده ای پیدا کرده است.
 
 
 شبکه من و تو هم در بخش اتاق خبر خود که داغ‌ترین سوژه های خبری ایران را دنبال می‌کند نتوانست در برابر این موضوع سکوت کند و آن را به عنوان یکی از موضوعات داغ خبری در ایران معرفی کرد. فیلم این قسمت از برنامه شبکه من و تو را در ادامه می‌بینید:
 
 
 

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار