مقام معظم رهبری با این اقدام نشان دادند که فضای مجازی از اهمیت فوق العاده ای در تاثیر گذاری برافکار و عقاید جوانان برخوردار است و رهبر فرزانه انقلاب به خوبی می دانند بیشترین کاربران این فضا، جوانان هستند و لذا نامه ی خود را در این فضا منتشر نمودند.

نامه ای از جنس بیداری

به گزارش گلستان 24 وبلاگ یادداشت روز نوشت:

چندی پیش در خبرها شنیدیم که مقام معظم رهبری نامه ای را خطاب به جوانان آمریکایی و اروپایی در فضای مجازی منتشر کرده است و در آن نامه ایشان صراحتاً مخاطب این نامه را جوانان معرفی می کند .

صرف نظر از اینکه انتشار این نامه بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف داشته است، انتشار این نامه از چندین جهت مورد اهمیت است:

جهت اول آنکه اسلام ستیزی و اسلام هراسی یکی از توطئه هایی است که در دهه ی اخیر مورد توجه دشمنان اسلام بوده و دشمنان به دنبال این هستند که چهره ی مخدوشی را از اسلام به جهانیان معرفی کنند، دشمنان درصدد هستند که اسلام را آنگونه که هست به جهان نشان ندهند بلکه آنگونه که می خواهند به جهانیان معرفی کنند.

 با توجه به این مطلب مقام معظم رهبری خطر را احساس کردند و لذا از جوانان آمریکایی و اروپایی خواستند که حقیقتاً به دور از هرگونه تعصب و شناخت قبلی که از اسلام داشته اند به دنبال این بروند که اسلام چگونه دینی است و دارای چه اهداف و پیامی است؟

 جهت دوم آنکه مقام معظم رهبری با این اقدام نشان دادند که فضای مجازی از اهمیت فوق العاده ای در تاثیر گذاری برافکار و عقاید جوانان برخوردار است و رهبر فرزانه انقلاب به خوبی می دانند بیشترین کاربران این فضا، جوانان هستند و لذا نامه ی خود را در این فضا منتشر نمودند.

لذا مسئولین فضای مجازی و دستگاه های فرهنگی و رسانه ای کشور باید بیش از پیش به این مقوله اهمیت بدهند و از این فضا برای گسترش فرهنگ اسلامی و ایران بکوشند از آن جایی که مسلمانان در سراسر جهان پراکنده اند و اکنون مسلمانانی وجوددارند که در سرزمین های کفر در حال زندگی هستند و دشمنان اسلام به خوبی می دانند که اگر فرهنگ و تعالیم بلند اسلامی آنگونه که هست به جهانیان معرفی شود شاهد رشد روز افزون مسلمانان در سراسر دنیا خواهند شد و با گسترش اسلام و مسلمانان منافع آنها در سراسر دنیا به خطر خواهد افتاد و لذا آنها به دنبال این هستند که با توطئه های مختلف اسلام را مورد حمله قرار بدهند.

اسلامی که خواهان برقراری عدالت و برابری و صلح و دوستی است درست در مقابل سیاست های خودخواهانه و نژاد پرستانه و جنگ طلبانه ی آنهاست .

بنابراین مقام معظم رهبری با هوشیاری فراوان و به موقع در این مقطع زمانی حساس که دشمنان وارد جنگ نرم و اعتقادی و فرهنگی با دنیای اسلام شده اند و می خواهند اسلام را دینی معرفی کنند که مورد تنفر جهانیان واقع شود، جوانان را دعوت نموده است که اسلام را آنگونه که سیاستمداران آنها به آنها دیکته می کنند نپذیرند بلکه خودشان از روی علم و تحقیق به دنبال  شناخت اسلام بروند و با تعالیم و ارزش های آن آشنا شوند.

و اما آنکه چرا مقام معظم رهبری جوانان را مورد خطاب قرار دادند این است که جوانان دارای فطرت پاک و بیداری هستند و یقیناً روح آنها بدور از هرگونه تعصب و خودخوداهی خواهند پذیرفت که اسلام دینی است که پیامی جز برقراری عدالت و برابری و صلح دوستی ندارد.

در پایان برهمه ی اندیشمندان و صاحب نظران و اسلام دانایان لازم است که در این شرایط برای معرفی کامل اسلام به جهانیان تلاش نمایند و دین خودرا به اسلام و مسلمین ادا نمایند.

 انتهای پیام/

  

ارسال نظر

آخرین اخبار