در گفتگو با سخنگوی آموزش و پرورش گلستان مطرح شد:

سخنگوی آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه دربرخی از تصمیمات مستقل وبرخی تابع وزارت هستیم، گفت: استخدام مربیان پیش دبستانی نیز باید تایید وزارت انجام شود.

تعیین تکلیف مریبان پیش دبستانی درهمچنان در انتظار تایید وزارت آموزش و پرورش

به گزارش گلستان24، به نقل از کلاس بیست، به گفته «قربانعلی بذرافشان» رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان زمان تثبیت «نیاز»و «عدم نیاز»نیرو در آموزش و پرورش 15 آبان است که بعد از زمان تثبیت در صورت مشخص شدن اعلام نیاز، نسبت به جذب مربیان پیش دبستانی در آموزش و پرورش اقدام می شود.

برای پیگیری این موضوع به سراغ محمد تقی سوخته سرایی، سخنگوی آموزش و پرورش در این حوزه رفتیم که در گفتگو با خبرنگارما با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: ما نیازهای استان گلستان را به وزارت خانه اعلام کردیم  اما از آنجا که استخدام، بارمالی برای دارد لذا  وزارت آموزش و پرورش با توجه به ظرفیت، میزان مجاز استخدام را برای استانها تایید می کنندو مانیز ما به همان میزان، مجاز به استخدام نیرو هستیم.

وی افزود: از مهر تاکنون ابلاغ ریاست جمهوری به استان ها ارسال نشده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا آموزش و پرورش در وسط سال تحصیلی می تواند این مربیان را جذب کند، تصریح کرد: استخدام در وسط سال تحصیلی آسیب هایی را به همراه خواهد داشت اما باید بین بد و بدتر، راه حل مناسب را انتخاب کنیم چرا که ما در برخی رشته ها کمبود داریم.

بیش از 700 مربی پیش دبستانی گلستان طی چند هفته اخیر تجمعاتی را درمقابل استانداری گلستان، اداره کل اموزش و پرورش،آموزش و پرورش گرگان انجام داند و منتظر ارسال بخشنامه قانون جدید استخدام مربیان  پیش دبستانی که چندی پیش از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، هستند.

گفتنی است؛ابلاغیه رئیس جمهور برای تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی دریازدهم مهرماه به وزارت آموزش و پرورش  ارسال و درپایگاه اطلاع رسانی دولت قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار