وبلاگ "اسلام آباد جوان" نوشت:

با توجه به تعداد انبوه فارغ التحصیلان این رشته و سایر رشته ها که قرار است در این آزمون شرکت کنند به نوعی قبول شدن در این آزمون شبیه آرزوهای دست نیافتنی داوطلبانی است که سالها عمر خویش را در دانشگاه ها هدر داده اند و امروز اسیر برنامه ریزی های سراسر اشتباه مسولین در امر برگزاری آزمون های استخدامی هستند .

کاسبی آموزش و پرورش از آزمون استخدامی!
بالاخره بعد از در بوق و کرنا زدن های فراوان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی کمتر از  یک ماه دیگر این آزمون برگزار خواهد شد ،  آزمونی که از نظر تعداد انبوه شرکت کنندگان در آن  و امکان موفقیت در آن ماراتنی شبیه به کنکورهای دهه هشتاد شمسی است .
کاسبی آموزش و پرورش از آزمون استخدامی!
 
نکته ای که در این آزمون برای همگان جای سوال باقی میگزارد تعداد افراد قبول شده در بعضی رشته ها نظیر دبیر علوم اجتماعی است که  در میان تمام فارغ التحصیلان این رشته در طول ده سال گذشته در  استان کرمانشاه فقط یک نفر قرار است جذب آموزش و پرورس شود . با توجه به تعداد انبوه فارغ التحصیلان این رشته و سایر رشته ها که قرار است در این آزمون شرکت کنند به نوعی قبول شدن در این آزمون شبیه  آرزوهای دست نیافتنی داوطلبانی است که سالها عمر خویش را در دانشگاه ها هدر داده اند و امروز اسیر برنامه ریزی های سراسر اشتباه مسولین در امر برگزاری آزمون های استخدامی هستند .
آزمون استخدامی آموزش و پرورش شهریور ماه برگزار خواهد شد و از بین هزاران نفری که در این آزمون شرکت خواهند کرد کمتر از سه هزار نفر به استخدام این نهاد آموزشی در خواهند آمد و سوال های اساسی همچنان ادامه خواهد داشت و برای هزاران نفری که در این آزمون رد خواهند شد معلوم نیست چه برنامه ریزی دیگری  خواهد شد و سرنوشت این افراد که حالا با محدودیت سنی نیز روبه رو خواهند شد و عملا امکان جذب در نهادهای دولتی را  نیز نخواهند داشت عملا به ورطه ی فراموشی سپرده خواهند شد .
در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بیش از یکصد و پنجاه هزار نفر شرکت خواهند کرد و با توجه به واریز مبلغ پنحاه هزار تومان برای هر نفر مبلغی بیش از هفت میلیارد تومان نصیب دولت و این نهاد آموزشی میشود که  طبق محاسباتی که کارشناسان به انجام رسانده اند  هزینه هر داوطلب برای شرکت در این آزمون مبلغی بیش از بیست هزار تومان نمیشود  . حال باید این نکته را هم به نکات دیگر این آزمون اضافه کرد که احتمال قبولی در بعضی از رشته ها برای داوطلبین به زیر صفر درصد میرسد ، در واقع این آزمون و بسیاری از آزمونهای از این دست  برای بسیاری از داوطلبان سراب نامحدودی است که فکر اشتغال را جزیی از سراب زندگی تبدیل کرده است .
نکته ی آخر اینکه آموزش و پرورش گویا این آزمون را وسیله ای برای کاسبی و کسب درامد قرار داده است که شاید از پول داوطلبان شرکت کننده در این آزمون نظام هماهنگ حقوقی کارکنانش را تنظیم نماید

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار