همایش شعر «کهکشانی بر خاک» در راستای اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان و به میزبانی دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد.

همایش شعر «کهکشانی بر خاک» در دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد

به گزارش گلستان24، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، صبح چهارشنبه در همایش شعر کهکشانی بر خاک اظهار کرد: هدف از اجرای همایش شعر کهکشانی بر خاک تبیین اهداف دفاع مقدس در قالب شعر بود.

کلثوم غفاری افزود: شاید شعر مناسب‌ترین محمل برای بیان دیدگاه‌ها و خاطره‌های ایثار و شهادت باشد و می‌تواند آن‌ها را در ذهن‌ها زنده مگه دارد.

کهکشانی بر خاک

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان وحدت بین اقوام را دیگر هدف برگزاری این همایش دانست و گفت: ۱۰۰ اثر از ۴۰ شاعر به دبیرخانه همایش رسید که ۱۳ اثر به عنوان برگزیده اعلام می‌شوند.

در ادامه این همایش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار کرد: شعر دفاع مقدس یا اشعار حماسی انقلابی وارد فاز سوم خود شده‌اند.

آرین ساتعی گفت: فاز نخست به ابتدای انقلاب و شاعرانی که متولد قبل از انقلاب بوده و در این دوران شعر می‌گفتند بر می‌گردد.

وی افزود: فاز دوم شامل شاعانی می‌شود که شکل گیری هنرشان هم زمان با دفاع مقدس بود و فاز سوم هم شاعرانی هستند که متولد بعد از انقلاب بوده و این وقایع را درک نکرده‌اند که سبب می‌شود سبک جدیدی را وارد ادبیات ما کنند.

ساتعی خاطرنشان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب «شهادت هنر است» و به تصویر کشیدن هنر شهادت هم هنر مضاعف است.

شایان ذکر است، در کنار این همایش نمایشگاهی از آثار هنری، تألیفات، عکس‌ها و پوسترهای شهدا هم به نمایش در آمد و این همایش با همکاری دانشگاه آزاد، حوزه هنری، امور بانوان استانداری، دانشگاه‌های پیام نور استان، دانشگاه فرهنگیان استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بسیج هنرمندان اجرا شد.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار