فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در ۱۳ اسفندماه جاری پیکر یک شهید گمنام در دانشگاه گنبدکاووس به خاک سپرده می‌شود.

دانشگاه گنبد کاووس میزبان یک شهید گمنام

به گزارش گلستان 24، سردار سیدمحمد باقرزاده صبح دیروز در جمع مسئولان دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به روند بی‏شمار درخواست دانشگاه‏های کشور برای تدفین شهدا در دانشگاه‏ها و موسسات آموزش عالی اظهار کرد: برای ما دانشگاه‏‏ها و مراکز علمی که بیش از همه با نسل جوان در ارتباط هستند اگر دارای شرایط مناسب باشند در اولویت هستند؛ زیرا معتقدیم پیوند میان جوانان برومند این سرزمین این روزها با شهدا مستحکم‎تر از همیشه تاریخ است.

باقر زاده

وی با اشاره به دو دسته الزامات و شرایط مکانی و جغرافیایی برای انتخاب محل تدفین شهدای گمنام خاطرنشان کرد: در کمیته جستجوی مفقودین پس از تفحص و یافتن پیکر پاک و مطهر شهدا برای تدفین آنها در میان گزینه‏های مطرح شده براساس شرایط سلبی و ایجابی مدون نسبت به انتخاب مکان تدفین شهدای بزرگوار اقدام خواهیم کرد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تقدیر از مسئولانی که برای رخ دادن این اتفاق مبارک تلاش کردند، افزود: همه دانشجویان، اساتید و پرسنل به ویژه جوانان باید قدر این نعمت الهی را بدانند و شک نداشته باشند که شهدا به آنها عنایت ویژه‎ای دارند که این توفیق نصیب این دانشگاه و دانشجویان آنها شده است.

باقرزاده با اعلام این خبر که ۱۳ اسفندماه پیکر مطهر یک شهید گمنام برای تشییع و تدفین به شهرستان گنبدکاووس و دانشگاه این شهرستان منتقل خواهد شد، تصریح کرد: اقدامات و هماهنگی‎های لازم برای برگزاری مراسم در خور شأن این شهید باید در دانشگاه صورت گیرد.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تقدیر از حمایت‏ها و پیگیری مسئولان، دانشجویان، اساتید و به ‏ویژه بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برای کسب افتخار میزبانی شهید گمنام گفت: بدون شک تلا‏ش‎های همه همکاران و دانشجویان در نگاه و توجه ویژه شهدا به این دانشگاه و خدمتگزاران شهدا در مجموعه دانشگاه گنبدکاووس موثر بوده است و باید از این تلاش‏ها و زحمات تقدیر کرد.

گلچین از تشکیل ستادی منسجم و متشکل از دانشجویان، اساتید، مسئولان دانشگاه و شهرستان برای برگزاری باشکوه و تاریخی مراسم تشییع و تدفین شهدا در این شهرستان و دانشگاه گنبدکاووس خبر داد و گفت: خداوند را شاکریم که توفیق خدمتگزاری به ولی‌نعمتان خود، نمادهای استقامت، ایستادگی و عزت کشور یعنی شهدای جان برکف نصیبمان شده است و بدون تردید تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا خدمتگزار شایسته‏ای برای این فرستادگان الهی باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏های استان گلستان نیز با اشاره به برکات حضور نام و یاد شهدا در دانشگاه‏ها و کرامات بسیاری که به وفور با حضور پیکر مطهر شهدا در فضای دانشگاه‏ها رخ داده است، افزود: بارها شاهد بوده‏ایم که دانشجویان و حتی برخی مردم که به شهدای مدفون در دانشگاه‏ها توسل کرده‏اند حاجت روا شده‏اند و مضاف بر آن با تدفین شهدا در دانشگاه‏ها تاثیرات چشم‏گیر فرهنگی بر فضای دانشگاه‏ها غالب شده است.

حجت‎الاسلام محمدحسین مازندرانی یکی از بارز‏ترین تاثیرات تدفین شهدا در دانشگاه‏ها را تبدیل شدن بقعه مبارک این عزیزان به قطب فعالیت‏های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه‏ها و جذب همه دانشجویان دانست و تصریح کرد: بدون شک این امر یکی از موثرترین راه‏ها برای انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس و حرف‏های شهدا بوده، زیرا این موضوع یک ارتباط دوطرفه و بی‏واسطه میان دانشجویان و شهدا است./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار