معاون آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه گلستان با بیشترین درصد قبولی در جایگاه دوم کشور قرار گرفت، گفت: گلستان در میزان درصد قبولی با رشد 76.6 درصدی توانست به رتبه دوم برتر در سطح کشور دست یابد.

گلستان با بیشترین درصد قبولی در جایگاه دوم کشور قرار گرفت

به گزارش گلستان24، علی زرافشان ظهر امروز در آیین تجلیل از عوامل تاثیرگذار ارتقای شاخص‎های آموزشی که در کانون طه شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان توانست در قسمت درصد قبولی با رشد 76.6 درصد دومین استان در سطح کشور شود.

وی با بیان اینکه مدرسه در افق چشم‎انداز تک‎محوری نیست، تصریح کرد: مدرسه یک محل تجلی مشارکت است و همه عواملی که در ارتقای کیفیت موثر هستند باید در این راستا مشارکت کنند.

استان گلستان با رشد 1/02 درصدی توانست رتبه برتر در بین استان‎های کشور را به خود اختصاص دهد

زرافشان با اشاره به اینکه مدرسه کانون محله است، ابراز کرد: عوامل موثر از جمله دانش‎آموزان، اولیا و مربیان، مدرسه و غیره باید در محله مشارکت کنند تا موفقیت حاصل شود.

معاون آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه استان گلستان در سال گذشته توانست در شاخص‎هایی که مورد سنجش قرار دادیم به بالاترین میزان پیشرفت در سطح کشور دست یابد، یادآور شد: استان گلستان با رشد 1/02 درصدی توانست رتبه برتر را در وضعیت میانگین نهایی در بین استان‎های کشور را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه وضعیت استان گلستان در دو شاخص قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: استان گلستان توانست در ارزشیابی توافقنامه‎هایی که انجام گرفت مقام نخست کشوری را از آن خود کند.

مدرسه کانون عرضه خدمات و فرصت‎ها است

زرافشان با بیان اینکه مدرسه محلی برای تعلیم و تربیت دانش‎اموزان است، اذعان کرد: هدف ما در تعلیم و تربیت آماده کردن دانش‎آموزان با آموزه‎های دینی برای یک زندگی پاک است.

معاون آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه مدرسه کانون عرضه خدمات و فرصت‎ها است، خاطرنشان کرد: مدرسه مرکز انتقال دانش نیست و مدرسه باید بستر‌ها را آماده کند تا یادگیرنده‎ها در درون آن به سمت حیات طیبه حرکت کنند و پیشرفت کنند.

وی ابراز کرد: مدرسه باید زمینه‎ای را فراهم کند تا دانش‎آموزان بتوانند با درک موقعیتی که در آن قرار دارند رشد و پیشرفت را در درون خودشان تجلی دهند.

یادگیری در درون تربیت اتفاق می‎افتد

زرافشان با اشاره به اینکه یادگیری در درون تربیت اتاق می‎افتد، اذعان کرد: آموزش چیزی مستقل از این امر نیست و یادگیری در درون تربیت اتفاق می‎افتد.

معاون آموزش و پرورش کشور بیان داشت: اگر در گذشته مدرسه محلی برای انتقال دانش روز به دانش‌ آموزان بود ولی امروزه مدرسه با نگاه سند تحول مکانی است که ابعاد وجودی یادگیرنده تجلی و شکوفا شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار