معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان از تهیه دفترهایی برای دانش آموزان پایه اول دبستان خبر داد و گفت: درسال تحصیلی جدید دانش آموزان این پایه نیازی به خریدن دفتر از بازار ندارند.

کلاس اولی های گلستان بدون دفتر مشق مدرسه می روند

به گزارش گلستان24؛ فرج اله رزاقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی کارگروه آموزش ابتدایی گلستان برای سال تحصیلی جدید دفترهای همسان تهیه شده است که در اختیار تمامی دانش آموزان پایه اول استان گذاشته می شود.
وی افزود: این دفترها بنام 'دفتر تلاش من' سه جلدی بوده و به تناسب پیشرفت درسی در طول سال تحصیلی در اختیار دانش آموز قرار می گیرد.
رزاقی اضافه کرد: این دفترها که دفتر تکلیف و مشق دانش آموزان محسوب می شود، 54، 70 و 80 برگی بوده و بصورت رنگی چاپ شده است.
او قیمت این دفترها را حدود 50 هزار ریال اعلام کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح هدفمند سازی تکالیف پایه اول براساس اصول آموزشی رایج در نظام تعلیم و تربیت و آموزش درست و خوش خط نویسی است.
معاون آموزش ابتدایی گلستان همچنین از آموزش خط تحریری ویژه معلمان پایه اول استان خبر داد و افزود: این آموزش ها در ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد تا آموزگاران بتوانند اصول صحیح خط تحریری را به دانش آموزان آموزش دهند.
رزاقی اول دبستان را از پایه های مهم و اساس تحصیل علم و دانش بیان کرد و گفت: در این پایه نقش معلم پر رنگ است ،زیرا می تواند با برقراری ارتباط صمیمی با دانش آموزان، انگیزه و روحیه آنان را در فراگیری علم و پیمودن مسیر کسب دانش ارتقاء دهد.
وی اضافه کرد: امسال افزون بر 35 هزار دانش آموز گلستانی پایه اول دبستان در قالب یکهزار و 200 کلاس، تحصیل خود را از 31 شهریور و با برگزاری جشن شکوفه ها آغاز خواهند کرد.
استان گلستان با جمعیت یک میلیون و 850 هزار نفری افزون بر 300 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف دارد که 186 هزارو 240 نفر آنان در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار