نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است هماهنگی لازم در استان گلستان بین مسؤولان و نمایندگان مجلس به وجود بیاید تا استان بتواند در برخی از عقب‌ماندگی‎ها به شاخص‎های کشوری برسد.

هماهنگی مسؤولان استانی برای کاهش عقب‌ماندگی‌های گلستان

به گزارش گلستان24، نورمحمد تربتی‎نژاد پیش از ظهر امروز در جمع مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور دارای گستردگی زیادی است و بر اساس این گستردگی وظایف زیادی به این وزارتخانه نهاده شده است.

نورمحمد تربتی‎نژاد

وی تصریح کرد: سه بانک و بخشی از ادارات کل زیر مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گلستان هستند و مسائلی چون آموزش و اشتغال را بر عهده دارند.

در کشور نیروی آموزش دیده کم داریم

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی اشتغال و آموزش را در جامعه در توسعه مثمرثمر دانست و افزود: محور اصلی توسعه جوامع در کشورها نیروی انسانی است و ما در کشور نیروی آموزش دیده کم داریم.

تربتی‎نژاد تاکید کرد: فنی و حرفه‎ای نقش به سزایی در آموزش بر عهده دارد و آموزش نقش تاثیرگذاری در ایجاد کار و اشتغال دارد.

وی ابراز داشت: با بیان اینکه به گفته مسؤولان بیمارستان تامین اجتماعی در استان گلستان 3 هزار تخت کم داریم و اگر در این استان این تعداد تخت جذب شود به صورت غیرمستقیم 36 هزار نفر و به صورت مستقیم 3 هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر ما در طی سال‎های آینده بتوانیم این میزان کمبود را در بیمارستان‎های استان گلستان جبران کنیم قدم‎های خوبی در راستای توسعه کیفیت خدمات و افزایش اشتغال برداشته‎ایم.

نمایندگان گلستان عقب‎ماندگی‎های شاخص‎های برنامه پنج ساله را دنبال می‌کنند

تربتی‎نژاد خاطرنشان کرد: نمایندگان استان گلستان باید نسبت به شاخص‎های برنامه پنج ساله در استان گلستان و نسبت آنها با سطح ملی آگاه شوند تا بتوانند از طریق وزارتخانه‎های مرتبط عقب‎ماندگی‎ها را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه مطالبات زیادی در استان گلستان وجود دارد و اگر نمایندگان بتوانند با شاخص‎ها استان آشنا شوند می‎تواند با قدرت چانه‎زنی و لابی‎گری امتیازاتی را برای استان‎ها به دست بیاورند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی وظیفه اصلی نمایندگان مجلس تصویب لوایح و طرح‎ها است، گفت: نیاز است هماهنگی لازم در استان گلستان بین مسؤولان و نمایندگان مجلس به وجود بیاید تا استان بتواند در برخی از عقب‌ماندگی‎ها به شاخص‎های کشوری برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار