استاندار گستان:

استاندار گلستان گفت: اجلاسیه 4000 شهید به عنوان یک افتخار در اقدام استان گلستان تعریف شده است و ما بر آن می بالیم، دعا کنید بنده به عنوان خادم و باقی مجموعه به مسئولیت خود در راستای اهداف شهدا عمل کرده و اقدام داشته باشیم.

اجلاسیه 4000 شهید به عنوان یک افتخار در اقدامات استان گلستان است/ به خود می بالیم که خادم شهدا هستیم

به گزارش گلستان24، حسن صادقلو، استاندار گستان، دیشب در یادواره 4000 شهید استان گلستان که در باغ موزه دفاع مقدس(تهران) برگزار شد، گفت: فلسفه این اجلاسها این نیست که جلسه ای تشکیل بشود به این عنوان که تنها یک جلسه باشد، از روزی که بحث اجاسیه 4000 شهید در استان مطرح شده است با حساسیت تمام مباحث آن پیگیری شده در این راستا که ما به فلسفه حقیقی این اجلاسها اقدام و عمل کنیم.

حسن صادقلو

وی افزود: اگر تصور کنیم این اجاسیه صرفا برای شهداست که قدر مسلم آن بزرگواران سفر عمیق و زیبایی کردند و راهی را پیمودند که مستقیم ترین راه به بهشت بوده است لذا نیازی به این بزرگداشت ندارند.

استاندار گلستان تأکید کرد: همین تعبیرها از قرآن بس که خداوند در مقام آنها می فرماید « فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَلا هُم یَحزَنونَ» و یا اینکه « وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» و ما چه درکی از این «عند ربهم» این شهدای ملکوتی داریم؟

صادقلو تصریح کرد: «عند ربهم» یعنی نوعی خدایی شدن، در واقع شهیدان خدایی شده اند و از این جهت درک نمی کنیم که چه رزق هایی می گیرند، این مقام های عجیبی است که دقیقا از صحنه شهادت اتفاق می افتند.

وی با اشاره به مقام های متعدد شهدا نزد خداوند متذکر شد: پس این یک واقعیت گریزناپذیر است که شهدا هیچ نیازی ندارند، از این جهت حادثه کربلا و عاشورا و مدیریت و طراحی امام حسین(ع) باید مورد توجه قرار بگیرد.

دفاع مقدس اولوالعزم تاریخ انقلاب است/ دفاع مقدس باید تبدیل به مکتب شود

استاندار گلستان گفت: حادثه عاشورا از این جهت که اولوالعزم حوادث در امامت است باید تبدیل به مکتب شود از همین جهت نیز دفاع مقدس که اولوالعزم تاریخ معاصر و حوادث انقلاب بشمار می رود باید تبدیل به مکتب و دانشگاه شود.

صادقلو تأکید کرد: خلوص و ایثار شهدای دفاع مقدس باید در راستای حادثه عاشورا به یک مکتب خانه تبدیل شود، اینجاست که فلسفه این اجلاسیه ها مفهوم پیدا می کند.

وی تصریح کرد: ما دقیقا در راستای این اجلاسیه مسئولیت تبدیل به مکتب کردن دفاع مقدس و رهروی از شهدا و هویت اقدام ساختن و مدل انقلابی در صحنه زمین و زمان را بر عهده داریم، قطعا اگر این اجلاسیه های از این روح بیرون بیایند ما ماموریت خود را درست انجام نداده ایم.

استاندار گلستان متذکر شد: اجلاسیه 4000 شهید به عنوان یک افتخار در اقدام استان گلستان تعریف شده است و ما بر آن می بالیم، برخی از حضار همرزمان و یادگاران شهدا هستید باید اتصال با شما به عنوان یک امر هویت بخش برای استان اتفاق بیفتد، برای این اقدام شما یک ظرفیت پشتیبان هستید باید حمایت و رجوع و انتقا شما مورد استفاده قرار بگیرد، دعا کنید بنده به عنوان خادم و باقی مجموعه به مسئولیت خود در راستای اهداف شهدا عمل کرده و اقدام داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار