رئیس سازمان قضایی استان گلستان:

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان گفت:آموزه های دینی، نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارند.

آموزه های دینی، نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارند

به گزارش گلستان24، محمدیوسف حسنی در جلسه ای با روسای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان تصریح کرد: اصولاً ارتکاب بزه از سوی افراد در هر جامعه‌ای آسیب های فراوانی را به‌بار می‌آورد که علاوه بر فرد، خانواده و اجتماع و به ویژه نظم عمومی جامعه را دچار مشکل می کند.

وی افزود: بنابراین از دیر زمان حاکمیت ها و دولت ها به دنبال ریشه کن کردن جرم و یا حداقل کاهش آن بودند.

حسنی با بیان اینکه تاکنون بیشتر نظام¬ها برای مقابله با جرم از ابزار کیفر استفاده و به دنبال مجازات کردن افراد بودند، اضافه کرد: با گذشت زمان و پیشرفت علم و به خصوص علم جرم شناسی به این نتیجه رسیدند که استفاده از ابزار کیفر و سرکوب گری منسوخ و امری پرهزینه و بعضاً ناکارآمد است و نتیجه عکس می‌دهد.

این مقام قضایی ادامه داد: به علاوه علی‌رغم اجرای شدید مجازات ها در جامعه، نرخ بزهکاری نه تنها مهار نشده بلکه بعضاً شاهد افزایش آن هستیم وامروزه بیشتر از ظرفیت زندان‌ها، زندانی وجود دارد.

رئیس سازمان قضایی استان گلستان با اشاره به اینکه بسیاری از خرده فرهنگ‌های مجرمانه از زندان ناشی می‌شود، افزود: مجرم با یک جرم کم اهمیت روانه زندان شده و به لحاظ عدم امکانات و فضای مناسب، طبقه‌بندی زندانیان کامل اجرایی نشده است.

وی افزود: پس لاجرم ما باید به دنبال پیشگیری و از همه مهمتر به سوی عدالت ترمیمی و سازشی به جای عدالت کیفری باشیم.

حسنی به روحانیت حاضر در جلسه گفت: از ظرفیت‌ها و آموزه‌های دینی برای پیشگیری و امر به معروف استفاده نمائید.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با تأکید بر اینکه مسئولین عقیدتی سیاسی ابتکار عمل داشته باشند، افزود: نیروها در کنار شما باید احساس امنیت کنند و به عنوان مشاور و امین دینی و مذهبی بشناسند.

حسنی افزود: از هرگونه انگ زنی و زدن برچسب گناه به دیگران پرهیز شود، بعضاً مشاهده می شود که با کوچکترین تخلف، فرد را تهدید اعزام به دادسرا می نمایند و این کار غلط است.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار