استاندار گلستان گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم مسائل تئوری به تنهایی جوابگو نیست و باید برای رسیدن به اهداف وارد میدان عمل شد.

برای پیشگیری از وقوع جرم باید وارد میدان عمل شد

حسن صادقلو شنبه شب در اختتامیه مجمع یک روزه استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان گلستان اظهار کرد: مجموعه نیروهای مسلح خط مقدم در تولید امنیت کشور هستند.

به گزارش گلستان 24، وی با بیان اینکه تولید امنیت زیرساخت اساسی کشور است و هر اقدامی در راستای برقراری امنیت یک وظیفه عمومی است تاکید کرد: یکی از بزرگترین ظرفیت‎های نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم است و حتی در آموزه‎های دینی، پیشگیری بر برخورد و اصلاح مقدم است.

سربازان زیرساخت شاکله نیروهای مسلح هستند

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: سربازان زیرساخت شاکله نیروهای مسلح هستند و مهمترین مسئله در کارآیی یک سرباز در نیروهای مسلح، توجه به روحیه و نگرش و تخصص سربازان به مسائل مختلف پیرامونی است.

صادقلو بیان کرد: روحیه و نگرش کارکنان به محیط فعالیت و مسائل پیرامونی، بسیار مهم است و اگر این موضوع در بین کارکنان به یک سازماندهی توسط مدیران و فرماندهان برسد، بسیاری از مشکلات در این حوزه حل خواهد شد که نتیجه آن نیز عملکرد صحیح و پیشگیری از وقوع جرائم گوناگون در نیروهای مسلح است.

وی اضافه کرد: باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که برای کاهش وقوع جرم، مسائل تئوری به صورت خاص جوابگوی این حوزه نیست و برای رسیدن به مدیریت مطلوب در پیشگیری از وقوع جرم باید به صورت عملی و میدانی عمل کرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم در بین سربازان نیروهای مسلح باید به این نکته توجه کرد که دوران سربازی دوران رسیدن به استقلال و شکل‎گیری شخصیت اجتماعی اوست.

صادقلو بیان کرد: شناسایی رفتاری و روانشناسی و اجتماعی شخصیت سرباز در نسلی که قرار دارد یکی از مهمترین مسائل در این حوزه است.

وی گفت: اگر بتوان نیازهای رفتاری و آسیب‎های پیش رو و پیرامونی هر سرباز را شناخت باید یک فرمانده برای وی نقش یک معلم اجتماعی را ایفا کند و با این نوع عملکرد می‎توان قدم‎های بسیار بلندی را در راستای پیشگیری از وقوع جرم سرباز برداشت.

استاندار گلستان تصریح کرد: تنبیه یک واقعیت اما نوع آن بسیار مهم است؛ روانشناسی تنبیه یک نکته مهم در تاثیرگذاری آن برای جلوگیری از ابتلای دوباره فرد به خطای مرتکب شده است.

وی در پایان ابراز کرد: اگر می‎خواهیم در پیشگیری از وقوع جرم در بین سربازان موفق باشیم باید با این نگاه سربازان را تربیت کنیم که این سربازان، سربازان دوره دو ساله در نظام نیستند بلکه در این دو سال برای سربازی در جایگاه‎های مختلف مدیریتی نظام و انقلاب در چند سال ساخته خواهند شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار