هتل ورزش گرگان پس از ۱۴ سال به بهره برداری نرسید؛

پروژه هتل ورزش گرگان با گذشت ۱۴ سال به دلیل کمبود اعتبارات هنوز به بهره برداری نرسیده تا رکوردی منفی به نام خود ثبت کند.

قفل بی پولی بر هتل ورزش گرگان/ پروژه‌ای که رکورد تاخیر را زد

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ورزش گلستان در سال‌های اخیر، نبود خوابگاه مناسب برای ورزشکاران بوده و همین مسئله موجب شده تا این استان نتواند میزبانی بسیاری از رقابت‌های کشوری را بر عهده بگیرد.

به گزارش گلستان24، در سال ۸۱ پروژه‌ای با عنوان «مهمانسرای ورزشکاران گرگان» معروف به «هتل ورزش گرگان» در محله چاله باغ این شهرستان کلنگ زنی شد تا مشکل خوابگاه ورزش گلستان را رفع کند، اما اکنون خودش به مشکلی بزرگ برای ورزش این استان تبدیل شده است.

در آغاز عملیات ساخت، فونداسیون هتل ورزش گرگان با ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار تکمیل شد، اما به دلیل نبود اعتبارات به مدت ۹ سال مراحل احداث این پروژه راکد ماند.

این پروژه در سال ۹۱ با قراردادی بالغ بر پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به پیمانکار واگذار شد، اما پس از دو سال با پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد و مبلغ کارکرد دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار، خاتمه پیمان داده شد.

هتل ورزش گرگان در تابستان سال ۹۴ نیز مجددا به مناقصه گذاشته شد و با اعتبار ۶ میلیارد تومانی به پیمانکار واگذار شد و اکنون با گذشت یک سال و نیم، ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور که کارفرمای این پروژه بوده تنها ۸۵۰ میلیون تومان به پیمانکار پرداخت شده است.

تمام اینها در حالی بوده که مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان گلستان اعلام کرده بود هتل ورزش گرگان در سال ۹۳ افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید، اما این اتفاق رخ نداد و اکنون این پروژه برای تکمیل نیازمند حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار است که کار را برای تمام شدن مراحل ساخت آن سخت کرده است.

مسئولان هیئت‌های ورزشی گلستان نیز وجود مکانی در خور شان ورزشکاران را بسیار ضروری می‌دانند و معتقد هستند هتل ورزش کمک زیادی به میزبانی استان از رقابت‌های مختلف خواهد کرد.

نبود خوابگاهی مناسب مشکلات زیادی در میزبانی ایجاد می‌کند

علی عرفانیان رئیس هیئت ژیمناستیک گلستان در این باره به خبرنگار مهر می‌گوید: یکی از موانع برگزاری مسابقات در سطوح کشوری و بین‌المللی در گلستان، نبود خوابگاه و محلی مناسب و در شان استان بوده که این خلا و کمبود از توانایی هیئت‌های ورزشی نیز کاسته است.

وی ادامه می دهد: هیئت‌های ورزشی که جمعیت ورزشکاران بالایی دارند با برگزاری رقابت‌های فرا  استانی، قدرت و توانایی‌های خود را به سایر استان‌های کشور نشان می‌دهند.

عرفانیان بیان می‌کند: وجود مکانی مناسب برای استقرار تیم‌ها می‌تواند فدراسیون‌ها را مجاب کند تا اردوهای تیم ملی را در گلستان برگزار کنند و استان نیز از مزایایی همچون عضویت بیشتر ورزشکار و مربی در تیم‌های ملی بهره مند شود.

وی به میزبانی گلستان از مسابقات ژیمناستیک قهرمانی جوانان کشور که اوایل آبان ماه در گرگان برگزار شد، اشاره می‌کند و می‌گوید: ما برای میزبانی این رقابت‌ها، ورزشکاران، داوران و عوامل اجرایی را در چهار مکان مختلف مستقر کردیم که این پراکندگی موجب شد تا مشکلاتی در سرویس دهی، پذیرایی و کنترل تیم‌ها داشته باشیم.

ساخت هتل ورزش موجب پیشرفت ورزش گلستان می‌شود

آرش رضایانی رئیس هیئت وزنه برداری گلستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: استان گلستان و شهرستان گرگان به مکانی که ظرفیت پذیرش ۳۰۰ ورزشکار را داشته باشد، نیازمند است و اگر این اتفاق رخ دهد به راحتی می‌توانیم میزبان شایسته‌ای برای مسابقات کشوری باشیم.

وی ادامه می‌دهد: به طور مثال در قزوین مکانی به نام هتل ورزش ساخته شده که ظرفیت پذیرش ۲۷۰ نفر را دارد و دارای سالن برگزاری جلسات و سالن‌های غذاخوری است.

وی بیان می‌کند: گرگان سالن‌های زیادی برای برگزاری مسابقات مختلف ورزشی دارد، اما متاسفانه مکانی برای اسکان ورزشکاران که در شان استان باشد، وجود ندارد.

وی ادامه می دهد: به عقیده من اگر این مشکل رفع شود و هتل ورزش گرگان به بهره برداری برسد، پیشرفت بزرگی به واسطه حضور تیم‌های مختلف در رشته‌های مختلف در قالب مسابقات بین المللی و کشوری حاصل خواهد شد.

هتل ورزش گرگان در صورت تامین اعتبار، سال ۹۶ افتتاح می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز وجود هتل ورزش را بسیار ضروری می‌داند و معتقد است این پروژه یکی از نیازهای اصلی ورزش استان است.

بهمن طیبی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: پروژه هتل ورزش گرگان تا تابستان سال گذشته راکد بود و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم اعتبارات خوبی هم در نظر گرفته شد و ما فقط در انتظار تامین این اعتبارات هستیم.

وی ادامه می‌دهد: تکمیل این پروژه حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تکمیل آن منوط به تامین این اعتبار است تا به مناقصه گذاشته شود و با مشخص شدن پیمانکار، تکمیل آن ادامه پیدا کند.

وی بیان می‌کند: پروژه هتل ورزش گرگان در صورت تامین اعتبارات، حداکثر تابستان سال آینده به پایان خواهد رسید و فقط تجهیزات داخلی هتل باقی خواهد ماند.

هتل ورزش گرگان با پنج میلیارد تومان تکمیل می‌شود

اما معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان معتقد است با اعتباری در حدود پنج میلیارد تومان می‌توان پروژه هتل ورزش گرگان را تکمیل کرد.

سید مناف هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: اگر مجموعه استان گلستان دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ به این پروژه اختصاص دهد و سه میلیارد تومان دیگر از اعتبارات ملی تهیه شود، فکر می‌کنم این پروژه در سال ۹۶ افتتاح و به بهره برداری برسد.

هاشمی ادامه می‌دهد: در حال حاضر روند تکمیل هتل ورزش گرگان به کندی پیش می‌رود، اما به نظر می‌رسد توانمندی پیمانکار این پروژه در حدی است که بتواند هر چه زودتر کار را به اتمام برساند.

وی بیان می‌کند: امسال وضعیت نقدینگی پروژه‌های عمرانی کشور مناسب نیست، اما امیدواریم برخی پروژه‌های بزرگ مانند هتل ورزش گرگان که پیمانکار توانایی تکمیل ان را دارد، سرعت بیشتری گرفته و هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

وی یادآور می‌شود: هتل ورزش گرگان پروژه بسیار مهمی برای ورزش گلستان بوده و به طور حتم میزبانی بسیاری از رقابت‌های کشوری و بین‌المللی استان به آن وابسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاح هتل ورزش گرگان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ورزش گلستان بوده که نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان ارشد استان و کشور است و انتظار می‌رود مراحل تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه هر چه زودتر انجام شود تا با بهره برداری از آن، شاهد برگزاری رقابت‌های مهم کشوری و حتی بین المللی در استان گلستان باشیم./

منبع: مهر

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار