رئیس بسیج رسانه گلستان خواستار شد

رئیس بسیج رسانه استان گلستان گفت: از مدیران فرهنگی و علمای شهر انتظار می‌رود جلوی اکران فیلم‌های طنز در سینماهای استان گلستان در ایام عزاداری اهل بیت(ع) در دهه آخرماه صفر گرفته شود.

اکران فیلم‌های طنز در سینماهای استان گلستان ‌در دهه آخرماه صفر متوقف شود

به گزارش گلستان24، علی محمد جعفری در جمع خبرنگاران در پی اکران فیلم‌های طنز در ایام سوگواری اهل بیت(ع) اظهار داشت: در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)، پیامبر اکرم (ص) ، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) قرار داریم و در فرهنگ شیعه ماه محرم و صفر ماه غم و اندوه اهل بیت (ع) و شیعیان است و پیروان حضرتش هم‌نوا وهم‌ناله با امام زمان (عج) و عمه بزرگوارشان حضرت زینب (س) می‌شوند.

وی افزود: در ایامی که نه تنها شیعیان آن حضرت، بلکه همه مسلمانان، که همه آزادی‌خواهان جهان از ادیان و مذاهب دیگر نیز در سوگ از دست دادن فرزند رسول خدا(ص) عزادارند و شاهد بزرگترین عزاداری مسلمانان در جوار مضجع نورانی آن حضرت هستیم، دهه آخرماه صفر که منتهی می‌شود به ایام رحلت جانگداز حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) پرچم‌های عزا همچنان افراشته‌ و مجالس و محافل عزاداری برقرار است، شایسته و زیبنده کشوری علوی و استان ولایت‌مدار گلستان نیست که در چنین ایامی شاهد اکران فیلم‌های طنز در سینماهای کشور و استان باشیم.

رئیس بسیج رسانه استان گلستان تصریح کرد: استانی که دین خود را به انقلاب و اسلام با تقدیم  4 هزار شهید ادا کرده و این راه همچنان با تقدیم شهدای مدافع حریم اهل بیت(ع) و اسلام ادامه دارد .

جعفری گفت: مسئولان وم تولیان فرهنگی شهر باید پاسدار حریم ارزش‎ها باشند و نگذارند حرمت رسول خدا و اهل بیت(ع) مکرمش در این ایامی که آقا امام زمان(عج) عزادارند شکسته شود و بی‌حرمتی شود.

وی اظهار کرد: آیا نمی‌شد تدبیری کرد که این چند فیلم طنز پس از این ایام به نمایش درآیند؟ وآیا این امر بی‌تدبیری متولیان فرهنگی نیست؟؟!!

رئیس بسیج رسانه استان گلستان گفت: اکران این‌گونه فیلم‌های طنز، شاد و مهیج در سینماهای کشور و این استان  به سخره گرفتن حریم اهل بیت محسوب می‌شود و دهن‌کجی آشکار به ارزش‌ها و مصداق بارز بی‌حرمتی به خاندان پیامبر اکرم(ص) است.

وی با اشاره به اینکه، قطعا این موارد از نگاه تیزبین امت حزب الله، شهیدپرور و بیدار استان دور نمی‌ماند، گفت: این گونه اقدامات و حرکات به راحتی می‌تواند پازل‌های پروژه نفوذ دشمن باشد و مسئولان امر به گوش باشید، پروژه‌ای که قبح‌زدایی از ارزش‌ها یکی از دستورات آن است، نمی‌شود که تحت لوای قانون تیشه به ریشه قانون این مملکت زد.

جعفری اظهار داشت: برخی از آقایان متولی فرهنگی در پی اعتراض علما و مردم به قطع اکران فیلم طنز در یکی از سینماهای این استان عنوان می‌کنند این کار ما قانونی است و کار خلاف قانون انجام نداده‌ایم، و به جای عذرخواهی،توجیه هم می‌آورند، یعنی ما باید با مجوز قانون به عزاداری اباعبدالله و پیامبر بی‌حرمتی کنیم؟

وی گفت: یعنی به راحتی می‌توان با یک مجوز همه اعتقادات را هم زیر سوال برد و خودمان را تطهیر کنیم که کارمان اشتباه نبوده، جای تأسف دارد، کجای قانون به ما اجازه می‌دهد به ارزش‎های و اعتقادات مردم بی‌احترامی کنیم؟

رئیس بسیج رسانه استان گلستان افزود: سوال اینجاست آیا واقعا نمایش و اکران فیلم طنز در ایام مراسم عزاداری یگانه هستی، فخر زمین و زمان مصداق بی‌حرمتی نیست؟ اگر به عرف جامعه هم بخواهیم نگاه کنیم یکسری بایدها و نبایدها در فرهنگ عامه تعریف می‌شود، چرا باید این مسائل به این بدیهی از نگاه  متولیان فرهنگی دور بماند؟ مگر اینکه بخواهند خودشان را به خواب زده باشند.

وی افزود: توقعی هم که از بزرگان فرهنگی و علمای شهر و استان می‌رود این است که در برابر این‌گونه مسائل سکوت نکنند و موضعی شفاف بگیرند.

جعفری گفت: به هر حال آنچه که انتظار امت حزب الله هست احترام به ارزش‌ها و اعتقادات دینی است، در این مورد به خصوص هم مسئولان می‌توانستند سنجیده‌تر عمل کرده و اکران این گونه فیلم‌های طنز و شاد را به ماه‌های بعد موکول کنند و در این ایام عزاداری فیلم‌هایی که در همین رابطه ساخته شده مانند ناسور پ، هیهات و غیره را اکران کنند، که این امر شایسته تر و قابل تقدیر هم بوده و مردم ما با سینما مخالف نیستند و از فیلم‌های خوب و مناسب آن استقبال هم خواهند کرد.

رئیس بسیج رسانه استان گلستان اظهار داشت: به هر حال از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان انتظار می‌رود، نظارت جدی به امور فرهنگی شهر به خصوص در حوزه سینما داشته باشند و با تذکر جدی به متولیان این امر، برای قطع اکران فیلم‌های (آس و پاس و فرار از اردو) تا پایان ماه صفر، دستور دهند بنرهای تبلیغی این فیلم را نیز از سطح شهر جمع‌آوری کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار