رهاسازی زباله‌های بهداشتی و بیمارستانی در پارک ملی گلستان، محیط‌زیست و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

رهاسازی زباله‌های بیمارستانی در پارک ملی گلستان ! + تصاویر

به گزارش گلستان24،به نقل از نیلکوه، زباله‌های عفونی بیمارستانی یکی از آلوده‌ترین پسماندها به شمار می‌رود که در صورت عدم مدیریت و رهاسازی در محیط، می‌تواند به‌شدت بهداشت و سلامت محیط‌زیست و شهروندان را تهدید کرده و موجب انتقال و شیوع بیماری‌های خطرناکی نظیر ایدز، هپاتیت و ... شود.

یکی از مخاطبین و شهروندان وظیفه‌شناس گالیکش با ارسال این گزارش پرده از فاجعه‌ای برداشت که تکرار آن می‌تواند محیط‌زیست و سلامت شهروندان را به خطر اندازد.

در این فاجعه زیست‌محیطی، تعدادی از زباله‌های بهداشتی و بیمارستانی در تفرجگاه محدوده موزه حیات‌وحش پارک ملی گلستان رهاسازی شده و جلوگیری از این روند آسیب‌های وارده به محیط‌زیست، وحوش پارک ملی گلستان و شهروندان را کاهش داده و این امر توجه و دقت بیشتر دستگاه‌های نظارتی و متولی را می‌طلبد.

پارک ملی گلستان با افزون بر90 هزار هکتار وسعت در شرق استان گلستان و در حدفاصل استان‌های گلستان و خراسان شمالی قرار دارد.

این پارک شامل دره‏ها و چشم اندازهای متنوع، منابع آبی متعدد نظیر رودخانه‏ها، نهرها و چشمه‏ها و آبشارهاست و از تنوع زیستی و ارزش‌های اکوتوریستی بالایی برخوردار است.

تاکنون 69 گونه پستاندار، 150 گونه پرنده، سه گونه دوزیست و 24 گونه از خزندگان در این پارک شناسایی‌شده‌اند، همچنین یکهزار و 365 گونه گیاهی در این پارک موجود است.

پوشش گیاهی این پارک شامل ˈبلوط، بلندمازو، ممرز، انجیلی، پلت، شیردار، کرکو، آزاد، اوری، توسکای قشلاقی، کلهو، انجیر، توت، ملچ، داغداغان، ازگیل و ولیک، زالزالک، سیاه تلو، گوجه وحشی، شیرخشت، گردو، تمشک، انار وحشی، گلابی وحشی، زرشک، تاغ، گز، پرند، کاروانکش، گون، چوبک، درمنه، خارشتر و ارسˈ است.

nilkooh1956 1

nilkooh1956 1

nilkooh1956 1

nilkooh1956 1

nilkooh1956 1

nilkooh1956 1

nilkooh1956 1

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار