خانم ابتکار آیا خاک تنفس کرده‌اید؟

خانم ابتکار شما که متولی محیط زیست در کشور هستید جایز نبود در این روزهای بحرانی سفری به استان هرمزگان داشته باشید و از نزدیک ناظر مشکلات عدیده مردم و این بحران اسفناک باشید.

بندرعباس را خاک برد و مسؤولان محیط زیست را خواب...!+تصاویر

به گزارش گلستان24، ،از روز دوشنبه یکم آذرماه سال جاری آنچنان گرد و خاکی هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس را درنوردید که در نوع خود بی‌سابقه است و تمام مسیرهای هوایی و دریایی منتهی به مرکز این استان را با مشکل مواجه ساخت و مردم را کاملاً در حیرت فرو برد.

* پاسخگوی ضرر و زیان اقتصادی و آموزشی روزهای غبارآلود هرمزگان کیست؟

در این روزها بیش از 44 پرواز در خطوط مختلف به بندرعباس و بلعکس باطل اعلام شد، بنادر مسافربری به تعطیلی کشانیده شد، مدارس و دانشگاه‌ها از کار افتاد، ساخت و ساز راکد ماند و کارگران به خواب فرو رفتند، درب سالن‌های ورزشی قفل شد، کشتی‌های باربری و نفتکش‌ها در بنادر پهلو گرفتند و بازارها نیز به خواب رفتند.

جای سؤال اینجاست که چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان آموزشی و اقتصادی روزهای اخیر در هرمزگان است؟!، قطعاً جواب تمام سؤالات پیش‌آمده دولت و سازمان محیط زیست است اما متأسفانه کمافی‌سابق مسؤولان دولتی توپ را به زمین عراق و عربستان و یا خلیج فارس بیچاره که خود از نام جعلی خلیج عربی در عذاب است را مقصر می‌دانند.

* افزایش 22 درصدی تصادفات در روزهای غبارآلود هرمزگان

البته جا دارد از مسؤولان بهداشتی و درمانی هرمزگان تقدیر شود، زیرا تنها جایی که خدمات خوبی را به مردم آسیب‌دیده بندرعباس ارائه دادند و تعطیل نبودند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح شهر بود.

طی 2 روز گذشته آمار تصادفات افزایش یافته و 40 مورد تصادفات در کل استان هرمزگان در طی این 2 روز اتفاق افتاده است که تعداد 24 مورد آن مربوط به شهر بندرعباس بود و 31 مورد تصادفات در داخل شهر و 9 مورد در بیرون از شهر اتفاق افتاده است و آمار تصادفات طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه رشد 22 درصدی را نشان می‌دهد.

21 بیمار تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند که 10 نفر از آنها بستری و 15 بیمار قلبی نیز روانه بیمارستان‌ها شدند که کار 9 نفر آنها نیز به بستری شدن رسید.

خانم ابتکار شما که متولی محیط زیست در کشور هستید جایز نبود در این روزهای بحرانی سفری به استان هرمزگان داشته باشید و از نزدیک ناظر مشکلات عدیده مردم و این بحران اسفناک باشید. البته استشمام خاک برای شما جایز نیست؛ و این نیز خواهد گذشت اما برای رفع این معضل بزرگ در آینده چه برنامه‌ای دارید. آیا تدابیری اندیشیده‌اید و یا خیر؟

خانم ابتکار در روزهای اخیر کار ما به جایی رسیده است که بر سر چهارراه‌ها و پشت چراغ‌های قرمز ماسک خرید و فروش می‌شود و به یکی از پررونق‌ترین کالاها تبدیل شده و اگرچه بازارها در هرمزگان تعطیل است اما بازار فروش ماسک پررونق.

ریزگردها حتی به درون یخچال‌های منازل و بقالی‌ها نیز نفوذ کرده‌اند و این خود نیز فاجعه‌ای بزرگ در حوزه سلامت مردم است.

* شعار صیانت از محیط زیست دولت تدبیر و امید در پی بی‌تدبیری‌ها

از ابتدای دولت یازدهم یکی از شعارهای رئیس جمهور مسأله محیط زیست بوده است و حسن روحانی در اظهارات اخیر خود در استان البرز بیان کرد که سه موضوع اشتغال، آب و محیط زیست از اولویت‌های دولت ایشان است اما به نظر می‌رسد دولت در مسأله محیط زیست توفیق چندانی در این سه سال و نیم گذشته نداشته و باید علت آن را در کجا دنبال کرد؟ شاید علت اصلی آن ناکارآمدی سیستم موجود در سازمان حفاظت محیط زیست و فراموش شدن اهم مأموریت‌های آن و جایگزین شدن حاشیه بر اصل باشد یا الویت پیدا کردن مسائل حزبی و سیاسی به جای مسایل زیست محیطی است؟

امید می‌رفت که دولت تدبیر و امید، سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط به این مسأله با توجه به شدت آن در استان‌های جنوبی مانند خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و تهدید سلامتی انسان‌ها اهتمام ویژه‌ای نشان می‌داد اما این مهم صورت نگرفت.

آقای روحانی اگر شما در استان‌های جنوبی کشور رأی 90 درصدی را کسب کردید به واسطه اعتماد مردم به شعارهای بی‌شمارتان در حفظ و صیانت از محیط زیست بود.

منبع: فارس 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار