خروپف نه تنها باعث بدخوابی فرد و برهم خوردن خواب اطرافیان می شود، که ممکن است سلول های تومور را در بدن ایجاد کند.

کسانی که مدام خروپف می کنند بخوانند!
به گزارش گلستان24، کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند افرادی که دچار آپنه تنفسی خواب یا همان خروپف هستند با درصد بالاتری به نسبت سایر افراد به سرطان ریه دچار می شوند.
 
 خروپف
 
کارشناسان علت بروز سرطان در این دسته از افراد را ورود مواد سمی از طریق دهان در طول خواب و نیز کاهش اکسیژن رسانی به بافت های بدن می دانند که باعث می شود تومورهای سرطانی ایجاد شوند؛ تومورهای بدخیمی که با سرعت بالایی رشد می کنند.
 
علاوه بر ابتلا به سرطان ریه در افراد دچار مشکل آپنه خواب، سایر بیماری ها از جمله مشکلات قلبی عروقی نیز به میزان زیاد وجود دارد.
 
یک تیم مشترک از دانشگاه های شیکاگو و بارسلونا نخستین بار ارتباط بین آپنه تنفسی و ابتلا به سرطان ریه را در موش های آزمایشگاهی کشف کرده اند.
 
آپنه تنفسی می تواند حتی باعث سکته ناگهانی در خواب شود و افراد در صورت ابتلا به این اختلال لازم است برای تشخیص و کنترل عارضه به پزشک مراجعه کنند.
 
تحقیقاتی همسو همچنین نشان داده است افراد سرطانی دچار آپنه تنفسی بیشتر از دیگران دچار "متاستاز" یا همان گسترش سرطان به سایر قسمت های بدن می شوند.
 
گفتنی است؛ نتایج تحقیق در خصوص آپنه خواب و اثرات آن بر سرطان در جدیدترین شماره مجله  The journal chest به چاپ رسیده است.
 
منبع: Dailymail


 

ارسال نظر

آخرین اخبار