در حالی که تاکنون شش واگن قطار مسافربری در سمنان از روی ریل برداشته شده‌، یک واگن همراه با اجساد درون آن باقی مانده است.

باقی‌ماندن اجسادسوخته درواگن قطار حادثه دیده
صبح امروز در حالی اخبار محلی و ملی آغاز شد که دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت خوان سمنان با هم برخورد کرده بودند.
 
به گزارش گلستان24، متاسفانه تاکنون در این حادثه تعداد زیادی از هم وطنانمان جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 80 نفر نیز مصدوم شده‌اند، فعالیت‌های امدادی پس از وقوع حادثه به سرعت توسط نیروهای امدادی و اورژانسی آغاز شد.
 
به محل حادثه که رسیدیم با صحنه‌ای وحشتناک و تاسف‌بار مواجه شدیم، در بین افرادی که در محل حادثه حضور داشتند به مشاور وزیر بهداشت برخوردیم که خود مانند یک امدادگر در حال انجام وظیفه در صحنه حادثه بود.
 
پیرحسین کولیوند که با دستور ویژه وزیر بهداشت صبح امروز به سرعت پس از وقوع حادثه به سمنان اعزام شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: به خانواده‌های جان‌باختگان و مردم کشور تسلیت عرض می‌کنم و برای مصدومان حادثه نیز آرزوی سلامتی داریم.
 
وی با بیان اینکه تمامی مصدومان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند، خاطرنشان کرد: روند رسیدگی به مصدومان این حادثه در مراکز درمانی مطلوب است.
 
سرپرست مرکز اورژانس کشور تصریح کرد: دقایقی پیش 2 نفر از عوامل راه‌آهن که مشغول امدادرسانی بودند دچار مصدومیت شده و تعداد مصدومان این حادثه به 82 نفر رسید.
 
همراه با مشاور وزیر بهداشت از یک واگنی که هنوز روی ریل باقی مانده بود، دیدن کردیم. واگن سوخته حامل اجسادی بود که کامل سوخته بودند و براساس تخمین ما ممکن است که بیش از 10 جسد در این واگن وجود داشته باشد.
 
کولیوند عنوان کرد: با دیدن این واگن در یک نگاه، جسد پنج تن قابل روئیت است اما معلوم نیست که چند جسد در واگن وجود داشته باشد.
 
در محل حادثه هیچ مصدومی وجود ندارد و تمامی آن‌ها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و در محل حادثه تنها نیروهای امدادی، اورژانسی و مأموران راهداری حضور دارند.
 
واگن‌ها به وسیله جرثقیل از روی ریل برداشته شده و اجساد نیز توسط نیروهای امدادی و اورژانسی در شرایطی بسیار سخت به بیرون کشیده می‌شوند.
 
هفت واگن این قطار دچار حریق شده است که تاکنون شش واگن آن از روی ریل برداشته شده و یک واگن باقی‌مانده است که براساس اعلام مشاور وزیر بهداشت تا 2 ساعت دیگر کار جا‌به‌جایی این واگن نیز به اتمام می‌رسد.
 
 

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار