دوازدهمین یادواره شهدای روستای والش آباد گرگان عصر پنجشنبه با حضور مسئولین شهرستانی و استانی در مسجدجامع این روستا برگزار شد.

دوازدهمین یادواره شهدای روستای والش آباد گرگان + تصاویر

حجت الاسلام والمسلمین حسن نیشابوری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در این مراسم گفت: اینکه می گویند شهدا زنده اند را باید سراغ خانواده شهدا برویم و از آنها بپرسیم که چقدر در زندگی خودشان وجود شهید رو حس کردند و چقدر با این شهیدشون زندگی کردند و کجاها کارشان لنگ افتاد و شهید شون امد به فریاد اینها رسید.

به گزارش گلستان24،حجت الاسلام نیشابوری افزود: باید با شهدا پیوند خورد و زندگی کرد و شهدا را در زندگی فردی و اجتماعی خودمان درک کنیم که بفهمیم اینکه خداوند می فرماید وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ یعنی چی.

وی در ادامه افزود: برخلاف برداشت برخی دوستان که تصور می کنند تاکید خداوند در این آیه بر روی زنده بودن شهداست اما در زنده بودن شهدا که کسی شکی ندارد و خدا نمی خواد روی چیزی که مردم اعتقاد به زنده بودن بعد از مرگ دارند، تاکید کند.

حجت الاسلام نیشابوری افزود: طبیعتا کسی که در راه خدا شهید شود او هم زنده است، زنده بودن شهید به جسم او که نیست به روح شهید هست و روح انسان چه به مرگ طبیعی بمیرد و چه به واسطه شهادت او زنده است، ولی تاکید این آیه به استناد آیات بعدش بر روی اینکه شهدا عند ربهم یرزقون هستند تاکید می کند. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه چگونه می تونیم از عهده شکر شهدا دربیاییم، افزود: از جمله کسانی که نمی توانیم از عهده تشکر آنها برآییم شهدا هستند و هدف شهدا صرف اینکه ما یادواره شهدا می گیریم و یا خاطرات شان را بیان می کنیم و یادشان را گرامی بداریم نبود ، بلکه شهدا اهداف مقدسی داشتند که آن مرام و عهدنامه ای است که با امام عصر خودشان امضا زدند و در راه حمایت از امام راحل رضوان الله تعالی علیه قدم برداشتند.

وی خاطرنشان کرد: وصیت نامه شهدا رو ببینید، همه آنها سفارش می کنند که نگذارید امام تنها بماند در واقع ما را سفارش می کنند به اینکه در مسیر ولایت و رهبری قرار بگیرید و امروز اگر جامعه ما جامعه ای عزیز و باعزت است فقط بخاطر این است که رهبری بیدار ،هوشیار، با بصیرت داریم که در گردنه های خطر دستگیری می کند.

در پایان، با حضور رییس بنیاد شهید شهرستان گرگان و بخشدار بخش بهاران، از خانواده معظم شهدای روستای والش آباد تجلیل و قدردانی شد.

ValeshAbad 1

ValeshAbad 1

ValeshAbad 1

ValeshAbad 1

ValeshAbad 1

ValeshAbad 1

ValeshAbad 1

ValeshAbad 1

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار