دبیرکل نخستین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید گلستان خبر داد:

فرمانده سپاه نینوا و دبیرکل اجلاسیه گرامیداشت چهارهزار شهید استان گلستان با بیان آمادگی کامل اجرای اجلاسیه از دیدار شورای سیاستگذاری ملی 4 هزار شهید با رهبر معظم انقلاب خبر داد.

دیدار اعضای شورای سیاستگذاری اجلاسیه شهدا با رهبر معظم انقلاب/ برگزاری بیش از 1300یادواره در سال95 در راستای اجلاسیه/ پخش زنده مراسمات اجلاسیه از سیمای گلستان

به گزارش گلستان24، سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان و دبیر کل اولین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (شنبه 13 آذر) در سالن بصیرت سپاه نینوار برگزار شد اظهار داشت: استان حدود دو سال بصورت ویژه به نخستین اجلاسیه ملی 4000 شهید پرداخته است.

صادقی افزود: در همین راستا برنامه های مدون و همه جانبه برای برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان پیش بینی شده، که این برنامه ها با مشارکت دادن اقوام و مذاهب و اقشار مختلف و با ایجاد عمق فرهنگی در حوزه دفاع مقدس به دنبال استخراج گنج عظیم این دوران است .

نشست خبری سردار صادقی (10)

وی از اقدامات انجام شده تا کنون به برگزاری المپیاد ورزشی دانش آموزی در 10 رشته در سطح دانش آموزی اشاره کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم شمال کشور در استان یکی از اقداماتی بود که در راستای اجلاسیه به مرحله اجرا درآمد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: تا امروز 7 جلسه شورای سیاستگزاری برگزار شده که هشتمین آن نیز بعد از نماز ظهر و عصر امروز برگزار می شود و یکی از ویژگی های شورای سیاستگزاری تنوع مسائل و برنامه های فرهنگی بوده و بنا داریم با یک شیب ملایم تا 25 آذر این عملیات بزرگ فرهنگی را در استان گلستان به اجرا در آوریم .

دبیر کل اولین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید بیان داشت: در استان گلستان 42 هزار و 240 رزمنده داریم که از این تعداد 4 هزار نفر شهید شدند، 13 هزار و 129 جانباز و یک‎هزار و 171 نفر آزاده هستند.

وی با اشاره به جمع‎آوری اطلاعاتی از سابقه ایثارگری ایثارگران استان گلستان تصریح کرد: تاکنون 445 برگ سند از 4 هزار شهید استان گلستان تهیه شده است که هنوز فرصت لازم برای تجزیه تحلیل اسناد فراهم نشد، این اسناد بستری برای اقدام و عمل فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت خواهد بود.

نشست خبری سردار صادقی (8)

صادقی اضافه کرد: تالیف 117 کتاب در حوزه تاریخ مستند دفاع مقدس در قالب داستان ، رمان ، شعر و خاطره و مقاله نیز از کارهای مهم بوده که 10 اثر به عنوان برتر احصا شده و کتاب سه جلدی نقش استان در دفاع مقدس نیز از جمله کتابهایی است که می تواند برای همه علاقه مندان منبع و مرجع باشد .

وی گفت: کتاب سه جلدی "نقش استان گلستان در دفاع مقدس"  مرجع خوبی برای تحقیق ها و تحلیل ها برای پژوهشگران خواهد بود. زندگی نامه 2هزار شهید استان  در فرهنگ اعلام ،کتاب هایی همچون "تن باروت " ، "پرواز در قلاویزان"، "امام گردان"، "در قاب بی‎نیازی" زندگی نامه سرداران شهید، خاطرات جهاد گران بسیجی از دیگر تالیفات در این حوزه است.

به گفته فرمانده سپاه نینوا، 10 اثر برتر نویسندگان استان مورد تقدیر قرارمی گیرند.

نشست خبری سردار صادقی (15)

دبیرنخستین اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان به اقدامات پژوهشی نیز اشاره کرد و آن را یکی از کارهای دقیق و ماندگار دانست و گفت:42 طرح پژوهشی  در حوزه نشر  ارزش های دفاع مقدس، 66 پایان نامه در حوزه ادبیات پایداری و حمایت از 26 پایان نامه دانشگاهی انجام شده است که  یک برش تحقیقی و پژوهشی با موضوع دفاع مقدس است.

سردار صادقی گفت: در سال جاری تاکنون یک‎هزار و 323 یادواره شهدا در سطح استان برگزار شده که از لحاظ کمی و کیفی بی‎نظیر است.

به گفته وی؛ با موضوع ایثار و شهادت 4 هزار و 31 دقیقه تولید فیلم، سریال 13 قسمتی بازگشت، تولید فیلم کوتاه 90 دقیقه‎ای این خانه پلاک ندارد، معرفی شهدا بر اساس تاریخ شهادت، تولید مستند تک چرخ، پرواز در قلاویزان، خانه دوست اینجاست، شهدای مدافع حرم، تولید مستند از زندگی امیران شهید کمانگری، اسدالله‎پور و خسروی تهیه شده است.

سردار صادقی خاطرنشان کرد: از ۱۷ آذر در منطقه جرجان و به مدت چهار شب یکی از عملیات‌های جنگی را به نمایش خواهیم گذاشت و مردم استان می‌توانند در این ویژه برنامه حضور داشته باشند.

نشست خبری سردار صادقی (1)

وی از دیدار با رهبری خبر داد و گفت: حدود ۳۰ نفر از اعضای سیاست گذاری اجلاسیه، ۱۵ آذر میهمان رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهند بود و فرش دستبافت منقش به جغرافیای انسانی، اقوام و حضور مردم گلستان در دفاع مقدس به مقام معظم رهبری در روز ۲۰ آذر تقدیم خواهد شد و در ۲۵ آذر روز برگزاری نخستین اجلاسیه ملی ۴ هزار شهید استان گلستان از آن رونمایی می‌شود.

سردار صادقی همچنین از سفر وزیر کشور به استان گلستان در تاریخ ۲۰ آذر خبر داد و تصریح کرد: وزیر کشور در یادواره شهدای کارمند که در این روز در گرگان برگزار می شود، سخنرانی خواهد کرد.

دبیرکل اجلاسیه گرامیداشت شهدای گلستان درباره سخنرانان این برنامه بیان کرد: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی سخنران ویژه و حاج صادق آهنگران مداح اجلاسیه خواهند بود که در روز اجلاسیه به استان سفر خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار