مدیر کل کتابخانه های استان:

روی صحبت رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی به همه مردم ایران است. گفتمان فرهنگی، بهترین راهکار دستگاه های فرهنگی است.

اقتصاد مقاومتی را به یک گفتمان عمومی تبدیل کنیم

سید حسین علوی، مدیر کل کتاب خانه های استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، در توصیف اقتصاد مقاومتی می گوید: اقتصاد مقاومتی یعنی رسیدن به جایی که اگر دشمن با دشمنی خود و تحریم اقتصادی، کار را به جایی رساند که ما نتوانستیم چرخش اقتصادی در دنیا برای خود ایجاد کنیم و چاره ای پیدا نکردیم، بتوانیم خودمان با توان داخلی خود، مملکت را به سمت جلو حرکت دهیم. وی در ادامه می گوید: باید کاری کنیم که مردم ما اقتصادی شوند و اقتصاد ما مردمی شود. از وابستگی به در آمدی که از نفت داریم، خارج شده و دست به سایر فرایند های درآمد زا بزنیم.

اقتصاد مقاومتی

علوی معتقد است که همه ما باید برای جهاد اقتصادی تلاش کنیم. وی می گوید: رهبر معظم انقلاب به تازگی اشاره ای فرمودند مبنی بر این که با شعار در اقتصاد مقاومتی توفیقی نخواهیم داشت و اقتصاد مقاومتی با شعار دست یافتنی نیست. ایشان این را صرفا به دولت نگفتند. روی صحبت ایشان هم به دولت بود و هم حوزه های غیر دولتی و همه مردم ایران. علوی با بیان این که گفته می شود دولت بودجه را بر اساس اقتصاد مقاومتی بسته است، می گوید: ما امیدواریم بودجه ای که در مجلس مطرح شده است، دقیقا بر اساس اقتصاد مقاومتی بسته شود و کمک کند تا ما پایه ریزی اقتصاد مقاومتی را از رهنمود های رهبر معظم انقلاب که کمک به عزت و ملی و دینی ماست، دریافت کنیم. امیدواریم که در سال 94 بیشتر از امروز شاهد این باشیم که عملکرد دولت و همه کسانی که دستی بر اقتصاد دارند، مبنتی بر اقتصاد مقاومتی باشد.

سید حسین علوی

مدیر کل کتابخانه های استان گلستان، معتقد است که باید در موضوع اقتصاد مقاومتی کار فرهنگی انجام شود. وی می گوید: راهکارمن به عنوان کسی که در کار فرهنگی فعالیت می کنم و مدیریت فرهنگی دارم، یک راهکار فرهنگی است. به عقیده من این موضوع باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود. ما که دستگاه فرهنگی هستیم باید در عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب، با گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به دولت کمک کنیم . باید این موضوع را با ابزار های فرهنگی که داریم بسط و گسترش دهیم. این موضوع را فرهنگ سازی کنیم. مسیر اقتصاد مقاومتی با فرهنگی سازی کردن هموار شود. دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی آسان تر خواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار