معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان گلستان گفت: طرح غربالگری اوتیسم همزمان با ۲۰ استان کشور از امروز در استان گلستان آغاز شد.

طرح غربالگری اوتیسم در استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان24،کمال سلمانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح غربال‎گری اوتیسم در کشور اظهار داشت: طرح غربالگری اوتیسم از امروز همزمان با 20 استان کشور بین کودکان 2 تا 5 ساله اجرا می‌شود.

وی افزود: 2 مرکز اوتیسم در شهرستان‎های گرگان و گنبدکاووس برای اجرای طرح غربال‎گری مجهز شده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: بیماری اوتیسم قابل درمان است و هدف از اجرای این طرح شناسائی بیماران و درمان آن‎ها و تحصیل این دانش‌آموزان در مراکز آموزشی عادی بین دیگر دانش‌آموزان است.

سلمانی با اشاره به روز جهانی معلولان گفت: طرح مراقبین در منزل در استان گلستان اجرا می‌شود که در این طرح خانواده‌های معلولان آموزش دیده و حمایت می‌شوند تا از معلولان خود در منزل مراقبت کنند.

وی اظهار کرد: از فردا آموزش 30 خانواده معلولان استان گلستان در شهرستان‌های کلاله، مینودشت و گالیکش آغاز می‌شود و خانواده‌های این معلولان پس از 100 ساعت آموزش می‌توانند معلولان خود را در منازل نگهداری و از ما حقوق و خدمات دریافت کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان گلستان درباره اجرای طرح مناسب‌سازی فضای شهری نیز گفت: سازمان بهزیستی دبیر ستاد مناسب‌سازی فضای شهری است و تاکنون اقدامات خوبی در شهرهای استان انجام شده است.

سلمانی گفت: متاسفانه از 35 داروخانه شهر گرگان تنها 3 داروخانه امکان دسترسی برای معلولان وجود دارد اما خدمات خوبی نیز برای مناسب‌سازی فضای منزل معلولان در استان انجام شده و سال گذشته 50 نفر و امسال برای 150 نفر فضای منزل مناسب‌سازی شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار