کمیته نامگذاری شورای شهر گرگان دومین روگذر کمربندی‎گرگان را به نام ۴ هزار شهید استان گلستان نامگذاری کرد.

دومین روگذر گرگان به نام ۴ هزار شهید استان گلستان نامگذاری شد

به گزارش گلستان24، کوچه‎ها و میادین شهر می‎تواند عرق و همبستگی برای هر یک از شهروندان ایجاد کند به شرط آنکه تارک آن کوچه به نامی مزین شده باشد که این همبستگی را تقویت کند.

امروز گرگان شهر دارالمومنین لقب دارد اما نمادهای زیبای اسلامی و ایرانی که ذهن را به سمت اسلام متبادر می‎کند روز به روز کمتر می‎شود.

در هفته گذشته دختر شهید جهانی در شورای شهر گرگان حاضر شد و در این جلسه نسبت اینکه میادین شهر گرگان رنگ و بوی شهادت و ایثار ندارد گلایه کرد و گفت امروز استکبار برای اینکه اعتقادات را از ما بزداید به دنبال این است که نمادها و آرمان‎های ما را از ذهن‎های ما برباید گرچه این حرف دختر شهید به مزاج مدعیانی که خود را مشاور و فرهیخته اجتماعی در شورای شهر می‎دانند خوش نیامد و به بیانات قصار این بانو و یادگار شهیدی از هشت سال دفاع مقدس پاسخ دادند اما گویا مطالبات گروهی و جمعی خانواده‎های شهدای شهر گرگان منجر شد که سیصد و سی‎همین جلسه شورای شهر گرگان به موضوع کمیته نامگذاری میادین و خیابان‎ها به نام شهدا پرداخته شود.

گر چه گرگان امروز توانسته قدم‎های خوبی در معماری بردارد اما گویا این معماری‎ها عاری از بسته‎های فرهنگی ایثار و شهادت است.

امروز خانواده‎های شهدا و سرادران شهید استان گلستان مانند سردار شهید محمدرضا عسگری که اجازه ندادند یادبود این سردار شهید که مردم روستای لیوان غربی با کمک‎های مردمی ساخته بودند در شهر گرگان نصب شود منتظر هستند که ببینند که نمایندگانشان در پارلمان محلی شورای شهر گرگان چگونه از حقوق شهدا که همه پایه‎های میز و صندلی مسئولیت‎های آنان بر خون آنان استوار است حمایت خواهند کرد.

مردم گرگان انتظار دارند که امروز حال و هوای شهر گرگان که به دارالمومنین مزین است به نام مومن‎ترین انسان‎ها زینت بگیرد و این انتظار و مطالبه‎ای نیست که تنها با سلیقه‎گرایی برخی از افراد آلوده شود.

ناصر گرزین، عضو شورای شهر گرگان در صحن علنی شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کوچه‎های شهر گرگان باید نام شهدا به خود بگیرند، افزود: در همه شهرهائی که در مسیر حرم امام رضا(ع) قرار دارد همه بلوارهایی که به این مسیر ختم می‎شود نام امام رضا(ع) به خود گرفته،اما در شهر گرگان این‎گونه نیست.

وی ادامه داد: گرچه ما در گرگان خیابان امام رضا(ع) داریم اما پیشنهاد من این است که میدان منتهی به خیابان امام رضا (ع) به میدان امام رضا(ع) یا یکی از القاب این امام معصوم نامگذاری شود.

اما فائزه عبدالهی عضو دیگر شورای شهر گرگان نسبت به این درخواست واکنش نشان داد و عقیده داشت،میدان‎ها در ابتدای هر خیابان نام آن خیابان را می‎گیرد و در انتها این مهم زیبنده نیست.

حسین ربیعی، عضو دیگر شورای شهر گرگان با بیان اینکه نباید مسئولان کمیته نامگذاری در نامگذاری مساجد و خیابان‎ها به نام شهدا پارتی‎بازی و یا گزینشی عمل کنند، افزود: نام شهید سبطی در خیابان دی دیده می‎شود و باید کمیته در جایی که خانواده شهید زندگی می‎کردند این نام را قرار می‎داد.

وی همچنین درباره تغییر نام یک کوچه به نام 7 شهید گفت: در این کوچه 2 شهید به نام‎های ربعیی وجود دارد و بهتر است کوچه به نام این شهدا نامگذاری شود.

گفتنی است در این جلسه چندین میدان و کوچه در شهرستان گرگان به نام شهدا مزین شد و همچنین دومین روگذر کمربندی‎گرگان به نام 4 هزار شهید استان گلستان نامگذاری شد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار