مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود دو سامانه سرد بارشی از عصر دوشنبه به گلستان خبر داد و گفت: اواخر هفته گلستانی ها منتظر دمای صفر تا منفی چهار درجه باشند.

دمای هوا به زیر صفر درجه می رسد/ ورود دو سامانه سرد به گلستان

به گزارش گلستان24، به نقل از گل رامیان، نوربخش داداشی در رابطه با آخرین وضعیت الگوهای پیش‌یابی در سطح استان گلستان به خبرنگار مهر گفت: بررسی آخرین مدل‌های جوی نشان می‌دهد که هوای استان تا ظهر روز دوشنبه تحت تأثیر جریانات شرق و جنوب شرقی پایدار خواهد بود اما در اواخر هفته تحت تأثیر دو موج ناپایدار قرار می‌گیرد.

دمای هوا

وی تصریح کرد: موج اول از ظهر روز دوشنبه وارد استان شده و به‌تدریج موجب افزایش ابر، گاهی همراه با بارندگی پراکنده، در نواحی مرتفع و همچنین سردسیر شرق و شمال شرق استان ریزش برف، وزش باد و مه‌آلود خواهد شد.

داداشی از کاهش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما خبر داد و گفت: مه غلیظ از دیگر پدیده‌های این سامانه خواهد بود که سه شنبه شب از استان عبور می‌کند.

مدیرکل هواشناسی گلستان اظهار کرد: موج دوم از روز پنجشنبه به‌تدریج استان را تحت تأثیر قرار داده و این سامانه سرد بارشی موجب افزایش ابر، بارندگی متناوب، در نواحی مرتفع و سردسیر ریزش برف، گاهی وز شدید باد، مه غلیظ و کاهش نسبی دما خواهد شد.

داداشی از فعالیت این سامانه تا روز شنبه ۲۰ آذرماه در استان خبر داد و گفت: طی این مدت بیشتر شهرهای استان دمای صفرتا منفی چهار درجه را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار