آیت الله نورمفیدی در کنگره شهدای روحانی گلستان:

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: روحانیت اسلام سه مسئولیت بسیار بزرگ و بی بدیلی را به عهده دارند.

تبلیغ و تبیین دین، مراقبت از مصالح امت اسلامی و ایستادگی و جهاد در مقابل سلطه گران سه وظیفه بزرگ علمای اسلام می باشد

به گزارش گلستان24، آیت الله سید کاظم نورمفیدی صبح امروز در کنگره 73 شهید طلبه و روحانی استان گلستان اظهار داشت: روحانیت اسلام به عنوان وارثان نبی مکرم اسلام 3 مسئولیت بسیار بزرگ و بی‎بدیلی را برعهده دارند.

وی تبلیغ و تبیین دین مقدس اسلام را نخستین وظیفه روحانیون دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ این مهم برعهده علما و حوزه علمیه‎ اسلام بوده که این کار بسیار بزرگ و بی‎نظیر است.

نماینده ولی فقیه در گلستان دومین وظیفه علما را مواظبت از مصالح مسلمانان برشمرد و بیان داشت: آنچه بر صلاح امت اسلامی است باید مد نظر علما و روحانیت باشد که کار بسیار سنگینی است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر اسلام پس از قرن‎ها به دست ما رسیده این تلاش روحانیون و علما اسلام بوده است، زحماتی که این علماء کشدیده اند بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: مسئولیت سوم ایستادگی و مبارزه و جنگ و جهاد در مقابل سلطه گرانی است که درصدد سلطه بر امت اسلامی هستند، درصدد استعمار امت اسلامی هستند، این هم مسئولیت بسیار سنگینی است که امرور ما با افتخار در مقابل همه بشریت اعلام می کنیم علمای اسلام در تاریخ زندگی خودشان در مقابل این مشکل ایستاده اند و چه شهدایی در این راه تقدیم کرده اند چه سرهایی به روی دار رفته است و چه زندان ها چه تبعیدهایی علمای اسلام اعم از علمای اهل سنت و امامیه در این راه کشیده اند.

نورمفیدی اضافه کرد: علمای اسلام باید توطئه‌های دشمن را ببینند و تصمیم بگیرند و راحت‌ترین چیزی که می‌تواند به دشمن کمک کند اختلاف بین امت اسلامی است.

وی تأکید کرد: امروز بدترین دامی که مقابل اسلام گسترانیده اند ایجاد اختلاف بین امت اسلامی است، خیلی باید علمای اسلام حواسشان جمع باشد، شیعه و سنی را به گونه های مختلف تحریک می کنند، شیعه ها و سنی های انگلیسی و آمریکایی و داعشی هر دو به ضرر اسلام هستند، وظیفه علمای این دو مذهب است که این موارد را برای مردم روشن کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار