تولیت آستان قدس رضوی در کنگره شهدای روحانی گلستان:

تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در کنگره شهدای روحانی گلستان گفت: امروز راهبرد ما برای مبارزه با دشمن وحدت است که هر کس قدمی در راستای ایجاد وحدت بردارد در راستای پیروزی مسلمانان گام برداشته است.

راهبرد مقابله با دشمنان ایجاد وحدت و انسجام در جامعه اسلامی، بصیرت افزایی علمای اسلام و اقتدا به رهبر معظم انقلاب است

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت صبح امروز در مراسم کنگره شهدای طلاب و روحانی استان گلستان اظهار کرد: بخشی از کرامت انسان کرامت اکتسابی است و در کرامت ذاتی همه انسان‌ها دارای کرامت هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه همه انسان‎ها دارای کرامت هستند، افزود: بخشی از کرامت انسان ذاتی و بخشی دیگر کرامت اکتسابی است. کرامت انسان با وحی کامل می‎شود. کرامت انسان با ارتباط با وحی شکل می‎گیرد و این مهم به‌علت این است که آفرینش انسان دوخلقتی است.

کنگره شهدای روحانی گلستان (1)

وی خاطر نشان کرد: تذکیه بر دو نوع می باشد ، تذکیه مثبت و تذکیه منفی، تذکیه مثبت یعنی اینکه بنده خداوند را به عنوان ستایش گر انتخاب کند و به پرستش او بپردازد، تذکیه منفی یعنی انسانی دچار خود بینی شود.

رئیسی با بیان اینکه اهل ذکر و اهل خشیت هم از درون و هم از برون تنها از خدا می ترسند فلذا می توانند هدایتگر انسان باشند، تصریح کرد: رمز ماندگاری و تاثیرگذاری هادیان بشریت همین است که اینها به تزکیه انبیایی تزکیه شدند و به همین خاطر در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نمی آورند.

وی گفت: وظیفه روحانیت این است که به دو میثاق تعلیم و تعدیل را که با خداوند بسته است را حفظ کند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد و کژی‌ها از وظایف روحانیت است، گفت: رمز موفقیتی که امروز بزرگان دین ما دارند این است که امام بزرگوار و رهبری دل‌ها را تسخیر کرده است.

کنگره شهدای روحانی گلستان (4)

نماینده مردم خراسان جنوبی در خبرگان رهبری اضافه کرد: 400 میلیون نفر پیامک زدند و در هنگام بیماری مقام معظم رهبری برای شفای ایشان آرزوی سلامتی کردند و دعا خواندند.

دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت بیان کرد: بالاترین رقم و بالاترین پاداش شامل حال شهدای روحانی است، روحانیتی که بار بزرگ تبلیغ را به دوش می کشند در راهی گام میگذارند که راه سعدات می باشد، و در این راه نشان می دهند که حرف با عملشان یکی است، شهدای روحانی هیچ گاه نگفتن بروید گفتند بیایید.

کنگره شهدای روحانی گلستان (1)

رئیسی با بیان اینکه سهم بزرگ گلستان‌شدن استان گلستان به‌واسطه شهدای عالی‌قدر انقلاب اسلامی است، ادامه داد: هر فردی که قلم، قدم و بیانش در راستای ایجاد وحدت باشد، در راستای راهبرد جامعه اسلامی حرکت کرده و اگر در جهت اختلاف جامعه حرکت کند به انقلاب اسلامی خیانت کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سهم بزرگ گلستان‌شدن استان گلستان به‌واسطه شهدای عالی‌قدر انقلاب اسلامی است، ادامه داد: هر فردی که قلم، قدم و بیانش در راستای ایجاد وحدت باشد، در راستای راهبرد جامعه اسلامی حرکت کرده و اگر در جهت اختلاف جامعه حرکت کند به انقلاب اسلامی خیانت کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار